wilmablogghund

Alla inlägg den 14 augusti 2017

Av Wilma Border collie - 14 augusti 2017 17:53

Den där tråkiga gårdagen slutade väldigt bra. När jag var ute på min sista runda så träffade jag Sigrid. Hon blev självklart alldeles överlycklig över att se mej. När mattarna hade pratat tråk i hundra evigheter så skulle jag gå hem igen. Sigrid tänkte hänga med, hade enligt mej varit helt okej men människor och deras märkliga påhitt.

Vi var minsann tvungna att skiljas åt.

Så blev det idag, hämtade som vanligt Sigrid på min morgonrunda. Var hemma en stund innan vi skulle ut och åka.

  


Via märkliga omvägar så hamnade vi i Eskilstuna, matte hade inte alls nån lust att fastna i köer vid ett vägarbete. Man kan visst bli fast i en halvtimme.

 

Så där ja, verkar som om vi ÄNTLIGEN ska få besöka vår köttbullerestaurang igen.

 

Jodå, det var besök där som gällde. Perfekt eftersom vi inte fått köttbullar på många evigheter.

 

Det finns flera och dom vill vi ha NUUUUUU!!!!

 

Titta jag kan bli lika vindögd som Ossy blir när han ser osttuben.

 

Sigrid provade om hon passade i bordsduk, tycker hon klär bra i sån.

Sen var vi tvungna att passa bilen medan matte fixade tråk. Skulle handlas nåt viktigt som ska med i helgen. Jag åker till det där som heter Halland på fredag och ska ha kurs för en massa hundar. Nu var några tråkpapper extremt viktiga att skaffa.

Samma märkliga väg hem, allt för att slippa sitta i bilkö i evigheter. Dessutom hade det blivit ovädershett och då är bilköer ännu värre.

 

Behövde besöka skogen ett tag också och det slutade med att vi hamnade i skogen hemma.

 

Lika bra att gå till sjön en stund.

 

Badade och drack gott sjövatten. Skönt att svalka sej en stund.

 

Men så hörde jag nånting som fick mej att fatta bra beslut,

 

Jag och Sigrid drog innan matte hade en chans att hindra oss.

 

Så klart jag hade hört rätt, Ossy var ute och ville självklart umgås med mej.

 

Ska vi leka?

 

Jodå Ossy är alltid sugen på att leka med mej så det gjorde vi.

 

Sigrid var inte leksugen så hon umgicks med Ossyhusse istället.

 

Jag och Ossy brottades, det är jätteskoj att brottas med honom. Här har han slängt ner mej men lika ofta lyckas jag dänga honom i backen.

 

Sigrid hon fortsatte att leka knähund hos Ossyhusse istället för att leka med oss.

Så skulle vi gå vidare, hoppas vi träffar Ossy snart igen.

 

Sigrid var duktig och hittade Ostronmussling, självklart en massa beröm för väl utfört jobb.

 

Jodå jag var inte sämre jag. De här kan vi hur bra som helst nu. Fast det hade varit ännu bättre om dementa matte haft osttuben med, nu fick vi nöja oss med vanligt godis. Gick lika bra det.

 

Sigrid hittade tydligen nåt spännande för hon fick springa för att hinna ifatt mej.

 

På väg till bilen så hittade hon nånting som var väldigt intressant.

 

Nån liten pryl som troligen nån människovalp har tappat, Sigrid ville ta den men det fick hon inte.

Åkte hem, käkade lite och somnade medan matte höll på med tråksaker.

Gick på eftermiddagsrunda, trist sån för våra affärer var stängda och inte var det några ute som ville umgås med Malmköpings ensammaste hundar heller. Lämnade hem Sigrid och hörde att i morgon ska vi få åka till nån bra skogen plus att vi ska få umgås till sena kvällen. Låter alldeles utmärkt tycker jag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards