wilmablogghund

Alla inlägg den 13 augusti 2017

Av Wilma Border collie - 13 augusti 2017 17:32

Har faktiskt lyckats fördriva den här dagen också.

Matte bestämde att vi skulle kolla en skog där jag inte varit på nån månad. Kanske att nånting skulle ha vaknat i den.

 

Började med att hitta nåt som jag tyckte var väldigt spännande. 

 

Stackars Skalbagge hade hamnat på rygg och var alldeles hjälplös.

 

Matte hjälpte den så den blev rättvänd och kunde fortsätta med vad den nu skulle göra.

 

Gick vidare in i skogen i jakt på nåt skoj. Och titta jag hittade faktiskt en Fårticka! Självklart massor med beröm och ostslick för väl utfört jobb. Svampen den är kvar i skogen för den mådde inte alls bra.

Kollade mer skog men det var dött och övergivet. Borde ha vaknat svampar men inte det.

 

Men så……………..jag har hittat kantareller!

 

En massa små valpar, men kanske att jag ska ha elever här och då är det bra att veta att det finns.

 

Gick runt ett tag, fanns ingenting av nånting. Inte ens Ekorre var synlig då är det illa.

Funderade på om livet verkligen ska vara så här tråkigt.

Enligt matte skulle vi vända för vi skulle åka nån annanstans eftersom matte skulle göra tråk.

 

Hittade lite mer kantareller på väg mot bilen. Bara det kommer mer svampvatten så kan de säkert bli vuxna.

 

Hallå Ekorre!!!! Nä det fanns inga hemma i denna ödsliga tråkskog.

 

Kom till bilen och då försökte det falla svampvatten men det blev bara försök.

Åkte vidare och på väg mot tråket så fick matte ett infall och stannde.

 

Jodå jag är väl Tryffelhund, alltså markerade jag Stjärnhovstryffel.

 

Men titta så de ser ut alldeles mögliga.

 

Matte tog upp en, genomrutten. Lär nog vara slut för i år på såna. Korkat jag gillar att nosa upp tryffel.

Åkte vidare och matte stannade igen,

 

Detta var en gång en Saffransticka, en väldigt sällsynt svamp men den här mår inte alls bra.

 

Nu gick det bra att vara i hagen för komonstren har flyttat nån annanstans.

 

Gick till sjön och tittade på några som fiskade. Tror att alla Vithajar är kvar i Båven.

 

Badade en del och drack vatten i brist på bättre sysselsättningar.

 

Provade att posera på ett berg. Enligt matte ser jag sur ut.

 

Fanns inget skoj här heller. Skulle åka igen.

Drabbades av passa bilen för matte skulle in i nån jätteaffär som finns där. Matte och affärer är ingen bra kombination. För det mesta går hon vilse och avskyr dessutom att vara i såna. Hade tur hon kom tillbaka snabbt och hade inte ens gått vilse.

Hem och hade tråkigt.

Gick på en trist eftermiddagsrunda. Stängt överallt och allmänt trist.

Ja, ja i morgon är det Sigriddag igen och förhoppningsvis händer det mer.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards