wilmablogghund

Alla inlägg den 12 augusti 2017

Av Wilma Border collie - 12 augusti 2017 17:42

Försökte faktiskt hämta Sigrid på morgonrundan, men tyvärr var inte matte tillräckligt förvirrad så min plan lyckades inte. Skulle alltså få vara ensam idag.

Hamnade i alla fall i min bil när det var dags för skogen. Enligt matte skulle vi göra nåt.

 

Jaha Engelska skogen, trevligt och idag körde inte matte bil i den som hon gjorde sist.

 

Nu vaknar det en och annan svamp. Fast denna är inget att ha. Heter Gallsopp och smakar som den heter. Vissa förväxlar den med Karl Johan men KJ har aldrig mörkt ådernät och rosa porlager.

 

Inte var vi ensamma i skogen heller. Det var någon där inne, alltså nåt djur som korparna dessutom var väldigt irriterade över.

 

Så vaknade Mandelriskorna. Matte avskyr dom för de stinker av fisk och skaldjur men plockar eftersom hon känner människor som älskar dom.

 

Nu ska jag till mina engelska kompisars hus. Var inställd på trevligt umgänge ett tag.

 

Hm det står nåt märkligt här, så såg det inte ut sist jag var här.

 

Detta är nåt som ska skrämma bort Vilda grisarna. De har den fula vanan att böka sönder tomten när ingen är här.

 

Detta är en av två strumpor och de är fyllda med min gamla begagnade päls. Med tur så gillar inte Vilda grisarna doften av den. Bra att det jag inte behöver kan göra nytta.

 

På ena strumpan satt den här söta spindeln. Matte döpte honom till Karl Hubert och studerade honom länge.

 

Hallå! Chris och Reidun var är ni? Men just ja de är hemma i det där England nu och jag har ju uppdraget att passa deras hus. Hade glömt det. Kollade och allt var precis som det skulle.

 

Suck, jag har tråkigt.

 

Matte ägnade sej åt sånt här plocka en massa tomater som hade mognat och sallad.

Skulle gå tillbaka igen. Hände ingenting av värde.

 

Jo jag var törstig så jag drack en massa vatten i bäcken. Utevatten är mycket godare än det i vattenskålen.

 

På väg hem så stannade matte vid en annan skog. Skulle kollas om det hade vaknat några svampar där.

Titta matte vad jag hittade!

 

Fanns massor med kantareller, fick massor med beröm och god ost. Fantastiskt att de vaknat och blivit många.

 

Lika bra att leta mer när jag är här.

 

Jodå det fanns mera och stora är de. Nu är de noga gömda för de får nog följa med när jag ska åka till Halland på fredag för att ha kurs igen.

 

Fanns en massa såna där Mandelriskor också.

 

Provade att lukta på dom, märkligt med svamp som inte luktar svamp men jag ska nog kunna lära mej de här också.

 

För slick från osttuben kan jag göra nästan vad som helst och en massa beröm fick jag också.

 

Kollade av mer i skogen men det fanns inget av värde.

Hem och gjorde ingenting.

Gick på tråkig eftermiddagsrunda, stängt i alla affärer. Inte träffade jag några jag känner heller.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards