wilmablogghund

Alla inlägg den 10 augusti 2017

Av Wilma Border collie - 10 augusti 2017 17:50

Bara att inse att Sigrid hon behöver en kurs i bättre morgonhumör. När jag hämtade henne i morse så skulle Nisse gå in som vanligt. Men Sigrid ansåg att hennes katt skulle dra till varmare trakter och stanna där. Nisse gick in och matte bad Sigrid skärpa sej.

När hon kom hit var det raka vägen till klösträdet där hon låg och var sur. Ja, ja det här humöret känns igen sen förra gången hon hade löpt så det är bara att vänta på bättre tider.

Så skulle vi ut, matte hade ingen lust att åka nånstans idag utan vi skulle hålla oss i hemmaskogarna. Korkat finns säkert en massa nya ställen att upptäcka.

 

Träffade spetsen som vi inte mött på länge. Just då var Sigrids humör bättre så han slapp dödshot. Däremot trodde han att jag fortfarande luktade gott vilket jag ju upphörde med för evigheter sedan.

 

Gick till sjön. Jag badade, Sigrid ansåg att det var fullkomligt onödigt med sånt idag.

Ja,ja hon får välja själv.

 

Men gräs skulle hon käka massor av. Håller med henne gräs med smak av svampvattnet som föll igår var utsökt gott.

 

Matte hittade några svampar som heter Prickmusseron. Dessa hade tydligen käkat anabola eftersom de var fullkomligt enorma.

 

Sigrid och hennes gräs, jag fick vänta på henne flera gånger innan hon insåg att hon var ensam och fick bråttom för att hinna ifatt mej.

 

Gick och skulle kolla i skogen om det möjligen hade hänt nåt efter svampvattennedfallet.

 

Matte hittade svampar som heter Brun aspsopp. Denna hade till och med små valpar intill foten.

 

Va? Vill du nåt? Ja vi kommer!

 

Vi skulle träna på aspsoppen med sina valpar. Gjorde det framgångsrikt och blev självklart rejält belönade.

 

Sigrid är ju superduktig på detta med svamp numer. Men här går hon till överdrift. Hon tänkte minsann stå kvar och vakta sina svampar resten av dagen eller nåt. Slutade med att hon var tvungen att följa med.

 

Kollade flera ställen där det brukar växa kantareller, jodå nu föds det minsann valpar. Perfekt inför kommande svamphundskurser nu slipper matte hålla på och vattna svampar om det behagar falla mer från ovan.

 

Jag markerade dom snyggt och samma gjorde Sigrid. Tränade på flera olika ställen.

 

Hamnade på spårvägen och var tvungna att vara koppelfångar eftersom spårvagnarna är ute och åker. Där framme är dessutom läskiga bron.

 

Så där jag har gått över den och får min belöning. Ska alltid ha det efter att ha gått på otrevliga gallret. Sigrid vägrar så henne fick matte bära.

Gick genom Ekorrskogen, var evigheter sen sist vi var i den.

 

Detta är Sigrid på sitt sämsta humör. Hon såg ett par människor som hon ansåg skulle dö. Men matte skickade upp henne på en bänk och ägnade sej åt att avleda henne. Dåligt humör efter löp visst, men man ska i alla fall sköta sej.

 

Passerade Heden och där hittade vi faktiskt en Champinjon. Såna kan vi så det blev en massa beröm och osttuben kom fram.

 

Sen fick vi syn på Inez , henne har vi inte träffat på flera evigheter.

 

Jag jagade Inez mycket och länge, vi hade väldigt skoj. Sigrid vägrade delta.

 

Så kom Sniff också. Han är jättetrevlig med Sigrid ansåg att han skulle dö eller nåt. Hon hade ingen som helst framgång så till slut tröttnade hon på att svära och uppföra sej illa.

Gick hem till mej.

Så skulle Sigrid prova min smarta kloslipar platta. Jag hade jätteskoj med den igår. Bara att dra med tassarna så kommer det ut godis.

 

Jodå, Sigrid fattade men just då hade hon slutat äta godis. Hon drog runt några varv och jag fick godiset. Kändes som bra samarbete.

Klarade av eftermiddagsrundan utan att Sigrid dödade nån. Pannbiff i Prylaffären passade henne efter viss tvekan.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards