wilmablogghund

Alla inlägg den 8 augusti 2017

Av Wilma Border collie - 8 augusti 2017 17:38

Jodå, vi fick faktiskt skjuts till skogen idag också, mycket trevligt.

 

Så där på plats, var inte så väldigt länge sen vi var här men alla våra skogar måste hållas under stenhård kontroll.

 

Sigrid anmälde sin ankomst genom benlyft. Bäst att berätta för eventuella andra hundar att vi har koll på området.

 

Jaha så det var dags för det hittepå igen. Sigrid har gett sej iväg på egna otillåtna äventyr. Bara att vänta ut henne.

 

Hon kom och jag upplyste som vanligt om vad jag anser. Det är faktiskt bara tillåtet att avvika om man behöver prata med asociala Ekorre i nåt träd. Enligt matte är inte ens det godtagbart skäl.

 

Så var det dags igen då, bara att vänta.

 

Ser ni pricken långt bort? Det är Sigrid som just då blev hotad med att bli koppelfånge om hon inte började sköta sej och det i förra veckan.

 

Ja skyll dej själv. Det blev ovädershett på bara några minuter i skogen och vara ute på otillåtna äventyr då blir man varm. Syns på Sigrid att det var alldeles för hett för såna aktiviteter.

 

Sjön var som tur var nära. Jag drack vatten och blötte tassarna. Gissa vad Sigrid gjorde?

 

Just det hon grävde och grävde ännu mer. Precis här är det nåt väldigt spännande och utgrävningarna är omfattande.

 

Matte kollade Tranbären och såna verkar det bli ganska mycket av i år. Sigrid fortsatte att gräva.

 

Så där äntligen kom hon, fast hade Sigrid fått bestämma hade hon säkert stått kvar och grävt fortfarande.

 

På det lilla hygget finns det faktiskt lingon riktigt mycket på ett par ställen. Ett under att de har klarat torkan.

 

Matte ägande sej åt att ta en massa bilder på Sörmlandsleden. När den där stora svampträffen är om några veckor ska alla ut och vandra på olika etapper.

 

Det ser ut som höst, björkarna tappar redan alla löv eftersom det är så torrt.

 

Otroligt det fanns svampar! Några Föränderliga tofsskivlingar men tyvärr med passerat bäst före datum.

 

Ännu har inte marken snott allt vatten. Jag hittade ett par väldigt trevliga lerpölar. Lervatten är gott att dricka och dessutom välgörande för pälsen.

 

Sigrid hon har många märkliga intressen. Insekter är ett av dom. Hon upptäckte att det var fullt med såna där Skräddare på vattenytan och det var det allra mest spännande hon nånsin sett. Sen var vi nära vägen och bilen så det var dags för koppel. Hade blivit så varmt att det var skönt att åka hem och slappa.

Inte var våra affärer öppna på eftermiddagsrundan idag heller, fast vi träffade i alla fall en del människor som vi känner. Alltid trevligt med sällskap.

Under gårdagens inlägg har jag fått en kommentar från en okänd bloggläsare som tycker att jag ser tjock ut jämfört med bilder från förra året.

Så här är det kära bloggläsare. Förra året var jag ett år yngre och inte färdigutvecklad. Jag hade dessutom fällt av mej all päls innan jag flyttade hit.

Nu är jag ett år äldre, min päls är väldigt tjock, enligt matte har jag glömt att tappa all vinterpäls. Jag tillbringar timmar varje dag i olika skogar. All tid där gör att jag har byggt en massa muskler. Springa upp och ner för backar, hoppa och klättra osv osv har gett mej rejäla muskler. Jag ligger knappast på soffan och käkar praliner, menar grisöron, hela dagarna På det här året har jag ökat två kilo i vikt. Dessutom kommer jag från linjer med stora och kraftiga hundar.

 

Bilderna här är min pappa Lucky For You Broadway som vunnit allt som går att vinna

 

Min mamma Adaike är inte liten hon heller.

I Tjeckien där jag föddes så avlar de inte bara på vall utan även utställningslinjer och jag kommer från såna.

Hoppas du är nöjd med detta svar, det går att se mer av släkten om du bland länkarna klickar på den som går till kennelns (Nebeský sen) hemsida.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards