wilmablogghund

Alla inlägg den 7 augusti 2017

Av Wilma Border collie - 7 augusti 2017 17:43

Åter till vardagen. I dag var det ingen kurs utan en alldeles vanlig Sigriddag. Gick och hämtade henne i morse. Nu verkar det som om hon är på väg ut ur den där ”efter löpet bubblan”. Var inte raka vägen till klöspelaren för att ligga och tjura utan det passade att umgås en del.

Sen skulle vi åka och kolla skog.

 

Här har jag varit ett par gånger för evigheter sen, men Sigrid hon har aldrig varit här.

Massor att kolla som vanligt. Nästan ett helt års frånvaro då måste allt undersökas noga.

 

Fick faktiskt igång Sigrid med lek en stund, hon har inte varit på sånt humör senaste tiden.

 

Det fanns gott om gräs så det var lika bra att passa på att käka enligt Sigrid. Erkänner jag åt också en massa. Gräs är gott.

 

Den enda som hade varit här var tydligen Hälge för han hade lämnat en rejäl tämligen färsk hög.

 

Det är så torrt så torrt, här borde det vara en bäck men inte. Det svampvatten som föll i går har inte nått speciellt långt ner i marken och vi bor på den plats i landet som fått allra minst nederbörd.

 

Fast fortfarande var gräset blött så Sigrid blev rejält blöt av det.

 

Matte visste att det fallit en del svampvatten här för ett par veckor sen. Kanske att nån svamp skulle ha vaknat.

Inte det inte, det var totalt sterilt. Fanns bara den här Björktickan som utsvultna sniglar haft kalas på.

 

Se där Sigrids grävintresse har återuppstått. Det har också varit mer eller mindre försvunnet.

 

Så kan man se skogsvarelser också om man är uppmärksam. Som denna.

 

Otroligt!! Vi hittade en lerpöl där det till och med fanns några droppar vatten. Som alla vet så är lera mycket välgörande för pälsen.

 

Visst blev mina tassar fina? Matte hade andra åsikter men det är inget att bry sej om.

 

Grävling bor tydligen i den här skogen och runt stubben hade han jobbat ordentligt i jakt på något ätbart.

Gick till bilen för vi skulle nånting mer när vi ändå var i de här trakterna.

 

Här har varken jag eller Sigrid varit. Nya ställen är alltid trevligt och tydligen tar de aldrig slut.

 

Vi hittade minsann en ny sjö. Mycket trevligt.

 

Sigrid bestämde sej för att bada det är fullkomligt onödigt. Räckte med att dricka lite vatten.

 

Jag badade, var jätteskönt i vattnet och dessutom är det alldeles kristallklart vatten i den här sjön.

 

Matte försökte övertala Sigrid, men det syns på hennes min vad hon ansåg om att bada idag.

 

Jaha människor de kan då roa sej på de märkligaste sätt. Detta är ett bygga en ring av stenar i vattnet.

 

Jag väntar och väntar. Det blåste ganska mycket och matte trodde att hon skulle få med nåt på bild. Lyckades inte, blev bara en massa konstiga bilder.

 

Vad sa du? Ska vi åka hem? Tydligen var det dags för vi hade varit ganska länge i skogen.

Åkte hem, slappade och gjorde just ingenting.

Bestämde oss för att besöka alla våra affärer på eftermiddagen. Men det är ingen service. Måndag innebär att alla är stängda. Borde vara specialöppet för oss.

Gick hem med Sigrid och i morgon ska vi hitta på nåt annat.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards