wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2017

Kollat skog och hittat ny kompis

Av Wilma Border collie - 1 augusti 2017 17:53

I dag skulle vi kolla en skog om den möjligen skulle kunna vara användbar i helgen. Då kommer årets första svamphundselev och det lär bli ett pyssel att få till det.

 

Framme och som vanligt en massa att kolla och dofter att diskutera.

 

Det är så fruktansvärt ökentorrt att björkarna är alldeles gula nu.

 

Snälla rara Ekorre om jag ber dej riktigt snällt kan du inte komma och umgås med mej en stund? Satt länge och tittade men ingen reaktion.

 

Upptäckte att jag var alldeles ensam, matte och Sigrid hade tröttnat på mej och mitt försök till Ekorrumgänge. Men jag hittade dom.

 

Sigrid hon satt och flämtade fast det inte hunnit bli riktigt äckelhett ännu.

Gick vidare och det är så torrt att det knastrar under tassarna. Hittade just ingenting av intresse. Jo kantarellerna lever fortfarande.

 

Sigrid siktar nog på en karriär som polishund för hon ägnade en massa tid åt en mordutredning igen. En stackars fågel hade fått sätta livet till men nån mordmisstänkt verkade hon inte hitta.

 

Phu! Nu är det hett igen, slappade en stund och funderade över alla hundlivets viktiga frågor.

 

Passerade sjön så vi passade på att dricka vatten. Gott var det. Men Sigrid är så av banan att hon glömde att gräva gropar. Är säkert kombination av ovädret och efter löp hormoner.

 

Fast det är bra vackert när solen lyser genom löven och vid sjön är de fortfarande gröna.

 

Testade lite skogsagility men det var synnerligen halvhjärtat, blev för varmt.

 

Sigrid visade igen vad hon anser om vädret.

 

Håller med det var korkat att hålla på och hoppa över träd dessutom påstod matte att om vi sprang för fort skulle det kunna bli gnistbildning av tassarna.

Var nära sjön så vi kunde dricka mer vatten och svalka oss.

 

Fördrev en del tid med godissök istället. Finns inte en smula kvar.

 

Skulle gå tillbaka och då blev det väldigt trevligt. Träffade en hund som bor där i skogen.

 

Trevlig var han för han ville leka med mej och jag gillar ju att lära känna nya hundar och gillar alla.

 

Lekte mera och hade riktigt skoj en stund, hade det inte varit så hett hade vi fortsatt mycket mer.

 

Fast Sigrid var inte på lekhumör om tittade mest på när vi roade oss.

 

Sen var det dags att gå till bilen och åka hem, men jag kommer säkert att träffa min nya kompis igen.

Hemma så sov vi mest medan matte höll på med en massa tråk.

Gick på en äckligt varm och kvav eftermiddagsrunda. Prylaffären var öppen så vi blev bjudna på godis. Eller jag åt godis för Sigrid ville inte ha.

Lämnade hem henne och hörde att i morgon ska vi kolla nåt annat viktigt. Hoppas det är svalare då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards