wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 juli 2017

Sista dagen med undantagstillstånd

Av Wilma Border collie - 30 juli 2017 18:04

I morse fattade matte beslutet att vi skulle lämna Malmköping en stund. Tur att vi är morgonpigga för vi kunde åka medan allt var lugnt och stilla.

 

Började med att stanna och kolla tryffelstället, det här med söka tryffel det kan jag verkligen nu. Ner med nosen i backen.

 

Jodå jag hittade, leta tryffel är enkelt.

 

Blev bara två stycken idag, nu verkar de vara slut här, kanske kan komma fler om och när det kommer svampvatten.

 


Skulle nån annanstans. Matte hade en idé om stora komonsterhagen. Alltså bäst att spana av den ordentligt. Men det såg lugnt ut.

 

Gick en sväng men fick vara koppelfånge av säkerhetsskäl. Var nog lika bra för det fanns alldeles färska lämningar av komonstren.

 

Nä det känns inte bra, jag tror att det är nåt där borta. Ville inte vara kvar. Matte var snäll och lyssnade på mej så jag slapp.

 

Hamnade på ett nytt ställe, alltså de har fortfarande inte tagit slut.

Fanns massor att kolla, gillar mattes outsinliga förråd av nya ställen.

 


Lång där borta ser det ut som höstfärger men det är björkarna som blivit alldeles gula av torkan och ovädret.

 

Hittade en å där jag kunde blöta tassarna och dricka vatten. Sönt för det var som vanligt så där äckligt kvavt.

 

Men det är så torrt så torrt och Vattentjuven stjäl allt den hittar.

 

Undrar om det är den som står här ute i vattnet?

 

Gick en sväng till och kom ut på en väg och där var det otrevligt.

 


Det stod minsann otrevliga hästmonster och blängde hungrigt på mej.

 

Men det kom aldrig åt mej och jag kunde vara på fria tassar ett tag igen.

 

Åkte hem och det var som vilken dag som helst inga köer eller en massa trafik. Sista dagen med undantagstillstånd brukar vara ganska avslagen.

Var hemma och hade tråkigt. Hett och kvavt inga kompisar och livet var trist.

Då påstod matte att jag skulle gå ut. Tackar jag aldrig nej till.

 

Titta!!!!!! Sigrid!!!! Hon hade lika tråkigt så hennes matte hade frågat om vi kunde träffas, så klart vi kunde.

 

Gick till sjön och badade, ungefär det enda som fungerar att göra i ovädret.

 

Blev bjuden på godis av Sigridmatte, mycket gott. Sånt där som jag handlade en massa av i fredags. Fast Sigrid gillade det helt plötsligt inte. Ibland har hon märkliga idéer.

 

Vi träffade en ny kompis också en labradortjej. Sen kom det ett par nya hundar till som matte glömde att ta bild på.

Släpade oss tillbaka från sjön och passerade marknaden, men nu var det väldigt lugnt där.

I morgon är det alldeles som vanligt här igen och dessutom vanlig Sigriddag alltså ordning i tillvaron.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards