wilmablogghund

Alla inlägg den 29 juli 2017

Av Wilma Border collie - 29 juli 2017 18:24

Jag lyckades faktiskt roa mej en stund i går kväll. Gick ut för min kvällsrunda och hamnade nästan på den där Tingeltangel marknaden. Nån som var jättekänd på sextiotalet spelade. Matte hade mest roligt åt det, leva på gamla meriter är tydligen svårt. Jag hade däremot väldigt trevligt den lilla stund jag var där träffade många människor som jag känner och alla ville umgås med mej. Hade tur och träffade Cleo också så jag fick lite hundumgänge.

Så blev det idag, försökte hämta Sigrid på morgonrundan men det var visst lördag och inget umgänge idag. Synd att de dementa mattarna inte tar fel på dag när de virrar till allt annat.

Skulle till skogen, åka nånstans var inte att tänka på eftersom undantagstillstånd råder. Ut från Malmköping är inga problem värre att ta sej hem.

 

Passerade alldeles i utkanten av marknadsområdet och ännu var det lugnt.

 

Men en bit bort redan bilköer fast de inte öppnat ännu.

 

Jag gick till lugna skogen istället. Blev Tråkskogen idag i brist på bättre sysselsättning.

 

Drog runt och kollade om det skulle vara nån jag känner ute men det var alldeles dött och övergivet. Varken hundar eller människor fanns det. Kände mej väldigt ensam.

 

Tänkte gå och leta efter Ossy, men då hände det. Helt plötsligt dök Rick upp.

 

Trevligt äntligen nån att leka med, precis vad jag behövde.

Vi lekte mycket en stund och hade väldigt roligt.

 

Leken kast med Engelsk springer spaniel är väldigt rolig. Men sen skulle vi åt olika håll.

 

Jag hade fortfarande Ossyplaner så jag tänkte leta efter honom.

 

Men hans Fårskallar var ute så jag skulle inte gå dit enligt tråkmatte och hon hade idéer om att Ossy nog fortfarande sov.

 

Gick och kollade vid hans andra hemma men där var han inte, jag umgicks en stund och drack vatten istället.

 

Hallå Ekorren! Nä den ville självklart inte umgås tråktyper!!!!!!

 

Matte hittade en sån här Citronslemskivling hur nu den lyckats växa i ökenklimatet. Jag ska lära mej såna men det blir om och när det behagat falla svampvatten.

 

Kom ett moln tänk om det skulle kunna släppa ur sej det där extremt välbehövliga svampvattnet.

 

Skulle gå hem och passerade utanför marknaden, nu var det rejäla köer bilar så långt det går att se.

 

Passerade Prylaffären, började med att bjuda mej på leversnittar.

 

Sen fick jag present ett alldeles enormt grisöra som jag nog ska smaska i mej ikväll.

 

Titta! Det faller svampvatten! Eller asfalten blev prickig och sekunden efter att denna bild togs så var det torrt igen.

Gick hem och hade tråkigt.

Var på eftermiddagsrunda undvek noga marknadsområdet. Stackars alla hundar som släpas dit i en massa folkträngsel. I brist på bättre så hälsade jag på i Prylaffärerna igen.

Nu ska jag nog ägna kvällen åt att smaska grisöra och med tur kanske jag får göra nåt annat än hemmaskogarna i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards