wilmablogghund

Alla inlägg den 28 juli 2017

Av Wilma Border collie - 28 juli 2017 18:02

I morse var matte övertygad om att hon hade allvarliga hallucinationer. Föll flera droppar från himlen, fast när jag skulle hämta Sigrid nån halvtimme senare var det torrt igen.

 

Bildbevis på att matte inte hallucinerade, syns i dammet på min bil att det kom flera droppar.

 

Detta är genomfartsgatan i Malmköping, klockan är runt nio och den är lika fridfull som alltid.

Vi skulle släpa oss till nån skog. Vädret var vidrigt så kvavt att det knappt fanns luft.

 

Passerade Tingeltangelmarknaden där massor med försäljare packade upp. Det här ser enligt matte giftigt ut.

 

Gick till sjön och badade, skönt att svalka av oss. Tillbringade mycket tid i vattnet innan vi skulle gå en sväng.

 

På spårvägen var vi tvungna att vara fångar eftersom spårvagnarna var ute och rörde på sej.

 

Sjön är alldeles spegelblank, men det är så kvavt att det knappt finns luft och det är klibbigt hett. Riktigt otäckt oväder.

 

Gick in i Hasselskogen, den gamla Fjälltickan levde så vi markerade den och fick godis. Jag letade efter ett av mina gamla ben men lyckades aldrig hitta det.

 

Här på ängen borde det vara fint grönt gräs, men det är alldeles gult och torrt. Vi lever i en öken där ingenting växer längre.

 

Sigrid hittade nåt att rulla sej i, hörde hur matte ägnade sej åt olaga hot men det var bara nån doft. Matte trodde hon hade hittat nåt äckligt färsk bajs men det var som tur var bara nån doft.

 

Kantarellerna som matte vattnat är det skit med nåt Rådjur hade sparkat upp några som växt lite. Fast det finns små, små prickar som kanske blir kantareller nån gång.

 

Ha, ha matte trodde att hon tog en fin bild på Sigrid som passade bra i Ormbunke. Jodå den hade nog blivit bra med annan min på Sigrid.

Vidriga vädret gjorde att vi bara flämtade så på väg tillbaka gick vi och badade igen.

 

Släpade oss vidare och träffade Sniff. Trevligt för det var den enda kundkompisen vi mötte idag.

Passerade genom kaosområdet Tingetangelmarknaden som inte hade öppnat än. Men där matte skulle köpa några tråkksoppåsar var det öppet så hon klarade av det.

 

Enda stället värt att besöka. Ni ser väl vad det står på skylten?

 

Vi fick en massa smaskiga smakprov och poserade för en bild också.

 

Matte var tvungen att in på affären och vi fick passa min granne Yvonne under tiden.

Hon var lättpassad så det var ett enkelt jobb.

 

Gick hem och detta handlade jag. Nu har jag godis så det räcker en stund i alla fall.

Vet att allt är supersmarrigt eftersom jag köpte sånt här förra året.

Somnade båda två och matte såg rapporter om hur det åskade och regnade på andra ställen men självklart inte här.

Hade varit bra om det kommit för matte har huvudvärk så hon mår illa av ovädret och jag, Sigrid och katterna mår inte heller bra av detta.

 

Eftermiddagsrunda och den lugna gatan har nästan förvandlats till kaosgata. Värre kommer det att bli. Undantagstillstånd råder i Malmköping denna helg.

Vi hälsade i alla fall på i Prylaffärerna och fick godis och umgänge.

Lämnade hem Sigrid och hörde de hemska orden ”Ses på måndag”. Nu är det tydligen slut på alla trevliga helger ihop. Dumheter i våran värld.

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards