wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 juli 2017

Nytt ställe och olaga hot mot oskyldig hund

Av Wilma Border collie - 26 juli 2017 17:59

I morse blev jag anklagad, mycket orättvist dessutom för att vara tjuv. Gick som vanligt och hämtade Sigrid. På väg från henne såg matte att jag hade nåt i munnen.

Jag ”råkade” få med mej ett av hennes tuggben. Blev anklagad för stöld, var inte alls stöld det bara råkade hamna i min mun och hemma får jag ju ingen mat och alldeles för få ben. Gäller att förse mej när tillfälle ges.

Sen skulle vi ut och åka, enligt matte till ett ställe där vi aldrig har varit.

 

Här har vi inte varit, men självklart har matte varit här hon har ett enormt förråd av ställen som är nya för oss.

 

Planen var att vi skulle gå en bra runda. Men den tog slut här. Matte såg hur ett par huggormar ringlade iväg bland stenarna så då skulle vi inte passera.

 

Vände och gick en bit på en väg istället.

 

Passerade en vacker å som märkligt nog fortfarande har lite vatten.

 

Sen gick vi in i Komonsterland, inga såna synliga så det skulle vara riskfritt.

Finns en alldeles enorm sten där som tydligen har gångar som människor kan passera i.

 

Sigrid hittade nåt att rulla sej i. Hon blev hotad när matte upptäckte att det var en komonsterhög. Men den var så torr att hon klarade sej från det hemska hoten om långvarig tortyr.

 

Var tvungen att prova jag också, samma fruktansvärda olaga hot mot oskyldig hund drabbade mej.

 

Alltså du ska inte bekymra dej om vårt rullande, detta är min senaste hobby och den tänker jag ägna mej åt!

 

Ser ni stengubben som spanar ut över sina ägor?

 

Vi kollade av omgivningarna, men det var bara knastrande torrt och blev hett i solen.

Fanns ingenting spännande.

 

Tänk dessa fantastiska komonsterlämningar. Alltså så ljuvligt att rulla på dom att jag tappade huvudet av njutning.

 

Men sluta hota mej! Nu hette det att jag skulle få gå hem och hemma skulle både jag och Sigrid få tillbringa timmar i tortyrkammaren ihop med en dunk schampoo.

 

Passerade stenen igen, syns hur enorm den är vi ser ut som små leksakshundar bredvid den. Tröttnade på den stekheta hagen och skulle kolla lite annat.

 

Gick en annan väg och hamnade vid en liten grusgrop.

 

Sigrid hon hittade paradiset. Som hon grävde och grävde. Så gick det utmärkt att glida neråt medan hon grävde.

 

Hittade massor med virke, eftersom vi har eremitmattar kollade vi av det. De pratar alltid om hus långt bort i skogen. Tänkte att de kunde ta virket och bygga sina ensliga hus av det.

 

Hittade ån och där drack vi massor med vatten och svalkade oss. Mycket välbehövligt.

 

Bron över ån är verkligen vacker.

 

Åkte vidare och nu skulle andra saker kollas. Satte Sigrid som komonsterspanare, hon såg inga så vi skulle nog kunna vara här.

 

Nä det eländiga monstren var kvar och såg hungriga ut så det blev inget av.

Åkte hem, matte skulle fixa nåt i affären. Då upptäckte hon att mobilen var borta. Tillbaka och vi fick passa bil medan matte skulle leta. Kan meddela att det fanns många planer för tänk om den var för alltid borta?

 

Den låg i gräset som tur var. Alla katastrofplaner behövdes alltså inte.

Hem och sov.

 

Ut på eftermiddagsrunda. Passerade Prylaffären och där var det minsann en annan hund som säkert käkat upp VÅRAT godis.

 

Hade den inte för inne i affären fanns det minsann grisöron till oss.

 

På torget så träffade vi Sigridmatte.

 

Heden är sej inte lik, det blir mer och mer där för i helgen är det sån där enorm marknad med en massa ingen behöver ha. Vad Sigrid spanade efter vet vi inte, kanske den där radiostyrda bilen hon inte fick fånga i lördags.

 

Gick en sväng i Tråkskogen, fanns absolut ingenting av intresse.

 

Eller jo, vi hittade ett ostträd som vi självklart tömde.

Sen var det dags att skiljas åt. Var och en hem till sitt.

I morgon ska jag och Sigrid göra nånting som vi inte har gjort förut. Vi ska åka och träffa några och sen ska det där okända hända.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards