wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 juli 2017

Rolig kväll och idag tryffeljobb

Av Wilma Border collie - 23 juli 2017 17:39

Blev en väldigt bra kväll i går. Jag och Sigrid slappade när matte sa att vi skulle gå ut för nu skulle det hända nåt skoj.

 

Hamnade på Heden och där träffade vi Cleo. Hon är en Aussie men ser ut som en Border collie. Vi har träffats ett par gånger förut och nu skulle vi umgås.

 

Lekte lite för det var aningen svalare, men inte mycket.

 

Sigrid som älskar människovalpar gjorde sej omgående kompis med Cleos människovalp.

 

Men hon och Cleo umgicks också.

 

Ser ni den märkliga röken? Vi drog alla tre för det där var spännande och Sigrid var mest intresserad. Men det är tydligen totalförbjudet att jaga radiostyrda bilar. Äsch, vi som tänkte ha lite skoj.

 

Blev koppelfångar och Sigrid var suuuuuur. Hon bara skulle iväg och jaga bilen vilket hon inte fick.

 

Så helt plötsligt dök Inez upp, hon var visst sysselsatt med att rasta sin matte. Umgicks med henne och vi slapp vara fångar.

 

Bara det att den där bilen den skulle vi minsann fånga alltså stack vi alla fyra. Till ingen nytta för vi kom inte åt bilen. Blev fångar istället för andra gången.

 

Så träffade vi Ronnie också. Trevligt för det var länge sen. Han ville nog springa med oss men med tanke på den där bilen så blev det inte så. Får springa med honom nån annan gång.

 

Bestämde att vi skulle gå till sjön en stund och svalka oss. På väg dit var vi på fria tassar och lekte en del.

 

Badade allihopa ett tag och sen gick Inez hem till sej.

 

Sigrid och Cleo hade en del att prata om tydligen. Var lite lek också.

 

Vi lyckades hamna på bild alla tre. Kan ha att göra med att matte viftade med osttuben.

Sen var det dags att gå hem igen och klockan var så mycket att när vi kom till min gata så kom Sigridmatte med min bil. Sigrid hade ingen större lust att följa med henne hem men blev tvungen. Hörde de där eländiga orden ses på måndag. Mycket korkat med såna här skilsmässodagar.

Så blev det idag och inte lyckades jag gå och hämta Sigrid på morgonrundan.

Matte visste inte riktigt vad vi skulle hitta på eftersom det var ovädershett idag också.

 

Blev skjutsad för att kolla om det fanns mer Stjärnhovstryffel. Lika bra att sätta nosen i backen och börja leta direkt.

 

Syns dåligt på bilden, men jag står och krafsar i marken.

 

Jodå där satt den, syns lite under min nos.

 

Fin var den när den kom fram ordentligt.

 

Jobbade på och hittade mera. Väldigt skoj hundjobb det här att leta tryffel.

 

Hittade en rejält stor också.

Fick ihop drygt 1 kilo såna idag så massor med beröm och ost blev det.

Skulle ha kollat ett annat ställe men där var komonstren kvar så det var inte att tänka på.

 

Gick en sväng på ett annat ställe. Hade tänkt bada för det var vidrigt hett men hittade inget bra. Kollade bara bryggor.

 

Jo det fanns intressanta dofter på ett träd också.

 

Slutade med att jag hamnade vid hundbadet hemma. Var skönt att vara i vattnet och bli svalkad och dricka en del.

 

Hittade ett ostträd där. Första gången det blommar ost på träd där, men det hade visst att göra med att jag var så duktig som tryffelhund.

 

Sen stannade matte vid Heden och titta vad som hände! Där kommer Cleo igen! Då fick jag sällskap en stund denna ensamma dag.

 

Myste en massa med hennes människovalp.

 

Sen fick Cleo prova att lukta på en tryffel också.

Hem och sov, det tar på krafterna att leta tryffel så eländiga ovädret på det.

Släpade mej ut på en ruggigt het eftermiddagsrunda. Träffade Teddy och Freja, det var evigheter sen sist. Men med flera tusen grader hett var jag inte så väldigt social.

I morgon är det i alla fall Sigriddag igen. Får se hur vi ska fördriva den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards