wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 22 juli 2017

Oväder av värsta slag

Av Wilma Border collie - 22 juli 2017 17:57

Dagen i går slutade väldigt bra. Det knackade på min dörr och utanför var Sigrid och hennes matte. Det hade blivit tokigt hemma hos dom. Sigrid och hennes matte var på altanen och vattnade. Då hade Sigrids katt plus de två tillfälligt inneboende katterna lyckats stänga altandörren så bra att den gick i lås. Alltså kom de inte in utan fick gå till mej så jag och matte kunde följa med och låsa upp åt dom. Bra då fick vi umgås mera.

Så blev det idag, ovädershett redan när jag gick ut för min morgonrunda och inte skulle jag hämta Sigrid heller. Fast när jag varit hemma en stund så kom Sigrid och hämtade mej. Det går inte att sysselsätta sej med något vettigt i ovädret så vi skulle gå och bada.

 

Passerade över loppisen, såg inga vi känner.

 

Som vanligt mattes enda inköp och det absolut viktigaste, korv till behövande hundar.

 

Gick till hundbadet och jag lånade Sigrids frisbee en stund.

 

Sigrid var inte badsugen så hon låg och rullade sej i gräset.

 

Men sen kom hon ut i vattnet och jag funderade på om hon behövde hjälp med frisbeen. Behövde hon för jag fick ta den.

 

Men sen tröttnade jag också. Människor ska göra nån nytta så Sigridmatte fick hämta den.

 

Är aldrig någonsin nån som bryr sej om mej så jag gosade med Sigridmatte en stund.

 

Vattentjuven härjar som bara den i alla sjöar, det bara sjunker och sjunker.

 

Fast sjön är alldeles full med Vithajar, kryllade av dom bland alla vattenväxter. Syns väldigt dåligt på bilden, men matte vågade inte gå närmare för då hade de hoppat upp och tagit henne.

 

Men titta! Vi hittade minsann Inez som rastade sin husse idag igen.

   

Inez vet hur man svalkar sej, hon går ut och sätter sej i vattnet.

 

Jag lekte lite med Sigrids frisbee men det var så äckelhett att det bara blev en kort stund.

 

Inez var intresserad av den där frisbeen men låna ut den det tänkte inte Sigrid göra. Vi skildes från Inez och gick vidare. Skulle ta en kortare sväng och rörs lite på oss.

Klättrade runt på timmerstockarna så vi fick ost.

 

Sen var Sigrid så där superduktig och hittade Ostronmussling. Märkligt nog levande såna.

 

Blir nog svampmänniska av Sigridmatte om hon får träna en del för hon hittade också såna. Finns alldeles nyfödda valpar och om det skulle falla svampvatten blir de vuxna.

 

Hett och ännu hetare. Det är då inte lätt att vara hund och inte tåla ovädret, Vi var tvungna att slöa i skuggan en stund innan vi gick vidare.

 

Skulle gå hemåt, träffade Inez igen en snabbis. Stackars Sigrid som absolut inte klarar detta oväder. Hon kröp under en bil för att få lite skugga. Tänk om det kunde bli normalt väder så vi kan göra alla skojiga saker igen.

Sen blev det sånt där bra byte. Sigridmatte fick nycklarna till min bil och jag fick Sigrid. Alltså skulle Sigrid med hem till mej.

 

Vid Prylaffären är det service för de har alltid vatten ute till behövande hundar.

Självklart fick vi godis också innan vi släpade oss hem.

 

Här i katternas klösträd har Sigrid sin favoritplats. Jag somnade på golvet och Sigrid låg här.

Släpade oss ut på eftermiddagsrunda. Hett, kvavt och ingen luft. Dessutom var hela Malmköping invaderat av nån slags knott. Miljoner av dom överallt, som tur är inte såna som bits.

 

Kröp fullt i våra pälsar och matte påstår att hon svalde flera kilo såna här. Satt några kvar i våra pälsar när vi kom in.

Nu ska vi försöka fördriva kvällen med att slappa och kanske göra nåt om vi orkar.

 

Detta anser vi om vädret

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards