wilmablogghund

Alla inlägg den 21 juli 2017

Av Wilma Border collie - 21 juli 2017 18:02

Nu så är det ordning i tillvaron igen. När jag gick ut för min morgonrunda såg jag till att ta vägen till Sigrid och idag var det inga matteprotester. Sigrid blev alldeles överlycklig när jag kom och hämtade henne. Hon höll på att krypa ur pälsen och pussade mej massor. Ska inte vara såna här ofrivilliga skilsmässor.

Var hemma hos mej en stund innan vi skulle ut och hitta på nåt. Var så där vidrigt ovädershett redan när jag hämtade Sigrid vid halv åtta så åka till nån skog var inte att tänka på.

 

Träffade Dixie när vi passerade Heden, trevligt för det var länge sen.

 

Bjöd henne självklart på ost, hon vet att matte nästan alltid har sån med sej.

 

Människorna de pratade tråk i evigheter så jag passade på att rulla mej ordentligt.

 

Gick vidare och Sigrid var tvungen att kontrollera sin jättegrop mycket noga.

Så kom det en bil och stannade. Några för oss helt okända människor som tyckte att jag var den absolut vackraste Border collie de nånsin sett. Jag sög självklart i mej allt beröm. Tydligen hade den en själva också men nåt så snyggt som mej hade de aldrig sett.

 

Så kom Inez som var ute och rastade sin husse. Henne var det länge sen vi träffade.

 

När tre kopplade hundar ska hälsa ordentligt och försöka leka då blir det koppeltrassel. Tog sin lilla tid att reda ut.

 

Bestämde att vi kunde ha sällskap med Inez och efter en liten bit kunde vi vara på fria tassar.

 

Var lite skugga så vi lekte en del, jag jagade Inez. Mycket skoj lek.

 

Men som sagt det är oväder så Inez var tvungen att lägga sej en stund, inte nåt bra väder detta om man vill ha kul.

 

Gick till sjön och badade en massa istället.

 

Sigrid gjorde sitt bästa för att jaga livet ur Inez. Perfekt att vara vid vattnet då för det var bara att i sjön och svalka sej.

 

Skulle gå tillbaka och vi var ganska svala efter alla bad. Alltså lekte vi mera en stund.

 

Ingen idé att du försöker sno min pinne, den är MIN!!!!!

 

Fast sen hittade jag en pälstuss av okänt ursprung som var mycket intressantare.

 

Långt fram på den här bilden syns det en prick. Det är Hare som sitter där.

 

Vi brydde oss inte och Hare försvann. Ville tydligen inte umgås med oss.

 

Gick till Inez och fikade, ja vi fikade inte utan tiggde godis. Men det var så hett att skuggan var skönast. Inez trodde att hon skulle leka med Sigrid men det hade hon ingenting för. Sigrid sa en massa fula ord och la sej i skuggan.

Gick hem till mej för att slappa.

 

Sigrid hade nog värmeslag, hon som bara gillar mina gamla tomma märgben tog ett nytt och la massor med energi på att både tugga kött och slicka märg.

Efter att ha sovit så skulle vi på eftermiddagsrunda. Som vanligt godissugna och vi hade siktet inställt på Prylaffären.

Dörren var stängd!!!! Nu ångrade matte att kameran var hemma. Jag ställde mej på bakbenen och försökte slå in dörren och Sigrid skällde. Samtidigt passerade det några turister som tittade väldigt underligt på våra förehavanden. Men det lönade sej för dörren öppnades och vi fick godiset vi behövde.

Hälsade på i PRO:s lottkiosk också och i dag serverades det godis där också. Sen var det dags för Sigrid att gå hem och vänta på sin matte. I morgon ska vi umgås igen, hörde hur matte sa att vi ses imorgon. Hoppas det stämmer.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards