wilmablogghund

Alla inlägg den 20 juli 2017

Av Wilma Border collie - 20 juli 2017 17:47

Dagen började allt annat än bra. Gick ut för min morgonrunda och enligt mina rutiner så ska Sigrid hämtas då. Alltså tänkte jag gå dit. Nä sa matte du förstår Sigrid är upptagen med annat idag. Trodde jag inte ett ögonblick på så det blev viljornas kamp om åt vilket håll vi skulle. Jag förlorade och tjurade hela rundan. Vet att matte sa vi ses i morgon när vi lämnade Sigrid i går. Eländiga opålitliga människor!

Sen skulle jag i alla fall till skogen och blev skjutsad.

 

Inte så länge sen jag var här sist men bäst att kolla om det hänt nåt spännande sen sist. Hade det inte.

Träffade ett par människor som grejade med allt torrt gräs sen de hade slåtter där. Mycket trevligt för de ville umgås med den ensamma och övergivna jag.

 

Matte hittade en Platticka som enligt henne var väldigt snygg, ingen svamp som jag behöver lära mej.

 

Sen hittade jag ett par svampar och funderade på om jag skulle få belöning. Har lärt mej att det är inte alla som ger det.

 

Brun flugsvamp hade jag hittat. Matte sa bara att jag var duktig och så var det inte mer med det.

 

Sen började det. Matte kröp runt vid sjökanten och fyllde en flaska med vatten. Tro inte att det räckte med en gång nä det upprepades flera gånger.

 

Så vattnades alla små kantarellvalpar, allt för att de ska leva och förhoppningsvis ha växt en del tills det är dags för kurs.

 

Sist hittade jag en utsökt god klo som nån Kräfta tappat. Tänk det fanns en ny idag, lika god den.

 

Matte hittade Kräftas huvud och påstod att det ser ut som ett monster.

 

Sen när jag markerade de där noga vattnade kantarellerna så bjöds jag på ny ost.

Lämpligt nog med smak av kräfta, utsökt god är den.

 

Hoppsan! En gammal Rönn har tröttnat på livet och sett till att effektivt blockera Sörmlandsleden. Först trodde matte att det här skulle vi kunna åka och fixa i morgon med hjälp av såg och grensax.

 

Efter att ha klättrat över andra träd och genom buskar såg det ut så här på andra sidan. Matte pratade med Chefen i telefon för här behövs det motorsåg. Ska fixas ganska snart.

Så skulle dåliga spänger räknas också, människor har väldigt märkliga sysselsättningar i bland. Jag ägnade mej åt viktiga hundsaker.

 

Andra stället med kantareller, jag markerade dom och fick sån där smarrig ost.

Matte som burit runt på flaskor med sjövatten vattnade ordentligt här också. Men bäst är om det behagar komma en massa svampvatten för det behövs i mängder.

 

Bäcken mellan sjöarna är snart helt torrlagd, men jag kunde i alla fall dricka.

 

Titta där borta är mina senaste kompisar. Alltså sprang jag dit och umgicks. De tyckte att jag är en så fin och otroligt trevlig och tillgiven hund. Kändes bra med uppskattning.

Började bli äckligt hett och jag skulle åka, trodde att jag skulle hem men inte det.

 

Tjoho! Jag ska shoppa i min bästa affär!

 

Kollade noga av vad jag skulle köpa för nåt. Har lite anledning att fira idag. Hittade det som jag ansåg passade mej och matte köpte nåt som Sigrid ska ha,

 

Människorna de pratade en massa tråk, jag somnade. Var hett och jag var trött.

 

Men lättväckt när jag hörde ordet godis. Kan inte missa det inte vore katastrof.

Åkte hem och slappade, går inte att göra så mycket annat i ovädret.

Varför firar jag idag då?

 

För precis ett år sedan så såg det ut så här på campingens fik. Matte och mina nya vänner Anders, Madde och Ann Marie skulle fika.

 

Jag serverades en stor glass.

Vi firade att bara en liten stund innan bilderna så hade jag träffat mina gamla ägare. Matte betalade för mej, fick min stamtavla och andra papper. Nu var det alldeles på riktigt att jag skulle bo här i mitt för alltid hem.

 

Sen när det blev kväll så åt människorna nån god mat och jag funderade på en karriär som Fyllehund. Men den ställde jag in lika snabbt och fick gott käk istället.

I morgon är det visst vanlig Sigriddag igen, hoppas att det stämmer. Törs inte lite riktigt på de där opålitliga människorna.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards