wilmablogghund

Alla inlägg den 19 juli 2017

Av Wilma Border collie - 19 juli 2017 17:45

Här har det varit tassarna fulla idag.

Hämtade Sigrid på morgonrundan, var hemma hos mej i en kvart eller nåt sen skulle vi ut och åka. Trodde det var skogen men vi hamnade i Eskilstuna och fick passa bil medan matte försökte tömma ICA Maxi. Tur att de inte har fartkontroller där inne för det gick visst undan. Fast sen tog det tid eftersom det blev nån avstämning så allt fick packas upp igen och kollas.

När klockan var nio på förmiddagen så var vi på väg från Eskilstuna igen. Gäller att vara morgonpigg och undvika värsta äckelhettan.

Hemma fick vi passa bil igen medan matte bar in och stoppade en massa i kyl och frys. Sen skulle vi till skogen för ett uppdrag.

 

Började med att träffa Beagel Mimmi var länge sen sist så det var trevligt.

 

Försök hitta Sigrid den som kan, hon försvann fullständigt i det höga gräset.

 

Gick iväg mot skogen där vi skulle utföra uppdraget.

Jaha och där försvann Sigrid. Hon visade sej ett par gånger men vägrade komma.

 

Skyll dej själv, det är redan äckelhett och du skulle inte alls dra på egna äventyr. Hon låg och flåsade länge.

 

Sen trodde hon att hon skulle sova i skogen. Men det fick hon inte varken för mej eller matte.

Som sagt när man inte sköter sej då blir man koppelfånge. Dessutom ska inte Sigrid som är lika värmekänslig som jag ägna sej åt att dra på egna äventyr och vara så flåsig att hon knappt kan stå på benen. Sånt kan sluta illa.

 

Vi skulle kolla kantarellerna och jo de lever.

 

Dröjer inte så väldigt länge innan årets första svamphundselev kommer så nu var det vattning som gällde. Massor med vatten hälldes på de här och på ytterligare ett ställe, sen gömde matte dom noga under en massa löv. Vad gör man när det vägrar komma svampvatten från ovan?

 

Kollade av mer i skogen men det fanns just inget av intresse.

 

Jo jag gjorde en insats och markerade några svampar som enligt matte heter Hasselsopp. Fick massor med beröm för det.

 

Hallon blir det inga för de torkar bort i rådande oväder. Elände jag gillar faktiskt såna.

 

Hörru ska vi åka hem nu? Jag är varm och trött, vill dricka vatten och sova. Jodå vi fick åka hem. Käkade lite och somnade gott ett tag.

 

Så skulle vi på eftermiddagsrunda och nu är det bråttom, mycket bråttom. Båda Prylaffärerna är öppna.

 

Lönande för vi fick varsitt grisöra och lite Frolic. Malmköping har världens bästa och hundvänligaste affärer.

 

Jag funderade på att käka upp mitt på gatan, men matte påstod att det kunde jag äta hemma.

 

Torget det såg inte alls ut som det brukar. Massor med marknadsstånd och alldeles fullt med människor. Kollade av det ganska snabbt och träffade en del människor som vi känner och skaffade oss nya bekanta också.

 

Träffade Sigrids kompis Goldenkillen. Umgicks lite med honom, men det var bedrövligt hett där.

 

Lämnade hem Sigrid och detta var det sista jag såg av henne. Hon tänkte tugga Grisöra i väntan på att hennes matte skulle komma hem.

I morgon har vi visst också en del att göra. Hört talas om nåt som låter väldigt trevligt. Att matte skickar sms till Sigridmatte och påstår att vi ska åka till Grekland det har nog inte så mycket med verkligheten att göra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards