wilmablogghund

Alla inlägg den 18 juli 2017

Av Wilma Border collie - 18 juli 2017 17:52

I går hade matte en plan för vad vi skulle göra idag. Lät väldigt bra tyckte jag.

Men när jag gick ut på morgonrundan så ställdes den in, var ovädershett redan då och klippa sly på ett hygge var inte att tänka på. Hade antagligen slutat med att nån stackars vandrare hittat två hundar och en människa som svimmat av värmeslag.

Hämtade upp Sigrid och gick hem till mej en stund.

Sen skulle vi fördriva några timmar ute med nåt.

 

Kollade av Heden men det var alldeles dött och övergivet, varken hundar eller människor vi känner ute.

 

Gick till hundbadet och badade lite. Bestod mest av att vi doppade tassarna.

 

Kom på att om jag står på bänken brukar det bli ost. Blev ost för mej men Sigrid hon letade efter rester under bänkarna. Fanns inget och hon missade osten.

 

Gick vidare för att se om vi möjligen skulle kunna hitta på nåt skoj. Sigrid som missat osten fick när hon balanserade på trädet.

 

Detta är en vanlig syn, jag har nyss kissat och Sigrid kissar alltid över min fläck. Tydligen viktigt att dölja spåren efter mej. Strunt samma eftersom jag har avslutat det där med lukta gott sen ett bra tag nu.

 

Klättrade runt på den gamla stockarna. I fredags fanns det en del fin Ostronmussling på dom.

 

Men det var då, idag var de alldeles söndertorkade de få som levde.

 

Nu ser vi nåt och det kommer att bli väldigt trevligt. Lika bra att vara snabba.

 

Det var Ossy vi hade sett och han blev så glad när jag kom. Är övertygad om att han är kär i mej.

 

Lekte en del naturligtvis, men inte så länge eftersom det var så varmt.

 

Ossy och Sigrid är bra söta tillsammans, här vilar de efter våran lek.

 

Träffade en annan liten hund också. Sigrid blev lite kär i honom men han ville inte umgås så mycket med oss.

 

Gick genom Tråkskogen som var lika tråkig idag och alldeles övergiven. Testade i alla fall en bänk och fick ost för besväret.

 

Funderade på om vi skulle fontänbada men kom fram till att det skulle vi inte. Fanns viktigare saker att göra.

 

Detta är väldigt viktigt, passera Rosa elefantaffären och kolla om det finns godis till oss.

 

Susanne är snäll hon för hon har alltid nåt gott till behövande hundar.

 

Så träffade vi Sniff också, var länge sen sist. Mycket trevligt att träffas en stund. Gick hem och slappade medan matte gjorde märkliga saker. Det visar jag nog bilder på imorgon, glömde att ladda upp dom nu.

Gick ut på en het eftermiddagsrunda där det inte hände just nåt av värde. Lämnade hem Sigrid till henne.

I morgon måste vi följa med och göra nåt tråk men vi ska klämma in en skogssväng också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards