wilmablogghund

Alla inlägg den 17 juli 2017

Av Wilma Border collie - 17 juli 2017 17:36

Vet ni idag så fyller min blogg 1 år!!!!!

Jag hann bara bo här i tre dagar sen blev jag blogghund. I början kollade jag mycket på hur Sigge bloggat. Han höll på i nästan 10 år så jag lärde mej mycket genom att läsa där. Men nu är jag sedan länge varm i pälsen och klarar detta alldeles på egen tass. Många har det blivit som läser om mina hunddagar också.

I dag var det ordning i tillvaron igen för när jag var på morgonrunda så hämtades Sigrid.

När vi varit hemma hos mej en stund så skulle vi ut och åka. Matte körde på vägar som vi inte kände igen.

 

Så nu är vi framme på ett nytt ställe, här har inte ens matte varit. Hon har visst bara åkt förbi men nu skulle det utforskas. Börjar inse att alla nya ställen aldrig tar slut.

 

Vackert var det enligt matte, jag och Sigrid hade fullt upp med att kolla av alla dofter och en massa andra intressanta hundsaker.

 

Lekte en del ute på en stor äng, bäst att passa på innan det blir hett.

 

Sigrid hon trodde att hon skulle kunna gömma sej för mej. Men ingenting undgår min hökblick. Självklart hade jag koll på var hon var.

 

I gamla ekar gömmer det sej en massa varelser. Vet inte om detta är en ödla på väg ut eller vad det är.

 

Det händer att vår urfader vargen vandrar i våra trakter. Vi befann oss i en jättelik komonsterhage men hela är inhägnad med sånt här rovdjursstängsel. Är det djur här så är det el på också.

 

Hittade faktiskt en vattenpöl, såna är ju numer utrotningshotade.

 

Sigrid hon ägnade sej åt favorithobbyn gräva i den lilla lera som fanns.

 

Gamla ekar är magiskt vackra, många hundra år gamla är de.

 

Rejält stora också, jag ser ju ut som en väldigt liten hund bredvid den.

 

Jag och Sigrid hade fullt upp hela tiden. Nya ställen kräver massor med undersökning av allt viktigt. Dessutom så såg vi en sjö.

 

Som sagt såna där varelser i ekarna var det gott om. Denna vet vi inte om han visslade eller ropade på nån.

 

Men nu har vi span på nåt viktigt som vi måste iväg och kolla.

 

Perfekt en badplats som gjord för oss.

 

Men Vattentjuven har hittat den här sjön också. Syns att det saknas mängder med vatten. Fast det gick bra både att bada och dricka i den.

 

Fin utsikt hade vi också medan vi ägnade oss åt våra vattenaktiviteter.

Kollade mer av omgivningarna och matte upptäckte nåt som kan vara väldigt intressant om det kommer en massa svampvatten. Just det området hann vi inte utforska idag så vi ska åka tillbaka igen.

 

På väg tillbaka och vi ägnade oss åt en del jaktlekar och att springa så där supersnabbt. Hade väldigt skoj

Egentligen skulle vi ha åkt och kollat ytterligare ett nytt ställe. Men det blåste mer och mer. Matte hade ingen lust att vara ute och åka på små avlägsna vägar om det skulle trilla träd. Alltså tar vi det nån annan dag.

Åkte hem och där somnade vi gott, det tar på våra hundliga krafter att ägna några timmar åt att utforska alldeles nya områden.

Gick på eftermiddagsrunda, alla våra bra affärer stängda eftersom det är måndag.

Men vi hälsade på i PRO:s lottkiosk och berättade att vi är fruktansvärt ensamma och aldrig får umgås med nån. Fick umgås en stund.

Lämnade hem Sigrid och i morgon ska vi hitta på nåt annat att göra.

Så med tanke på bloggens 1 årsdag har jag skapat en omröstning. Finns i högerkanten där kan ni rösta om jag ska fortsätta blogga.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards