wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 9 juli 2017

Ensam och övergiven

Av Wilma Border collie - 9 juli 2017 17:31

I går kväll så var Sigrid helt plötsligt spårlöst försvunnen, matte letade på alla ställen där hon brukar ligga men ingen Sigrid.

 

Hon har minsann hittat en ny sovplats i katternas ena klöspelare där går det hur bra som helst att krypa in och somna.

Sen var vi så trötta att vi inte hörde när min bil kom tillbaka och det var dags för Sigrid att gå hem.

Sent i går började det vräka ner svampvatten, det dånade ute av det. Mycket välbehövligt och massor kom det. Allt mellan 20-40 mm beroende på var i Malmköping.

Så blev det idag, skulle inte hämta Sigrid och inte fick jag skjuts heller.

 

Om det varit normalt skulle Heden ha stått under vatten efter nattens skyfall, men den torra marken suger upp allt så snabbt att det bara fanns några vattenpölar.

 

I sanden syns det hur vattnet hade forsat fram.

 

Skulle ta en vända på min Sörmlandsledsetapp, den är väldigt bra för via den så kan jag gå massor med bra rundor.

 

Visst är det vackert med sällsyntheten vattendroppar?

 

Sist jag var här så lärde jag mej de där svamparna som heter Kandelabersvamp. Visade att jag kommer ihåg genom att markera och fick självklart beröm och godis.

 

Vackra är de, fast ingen matsvamp.

 

Här fanns det faktiskt lite vatten nu, förra gången hade Vattentjuven stulit allt.

 

Jag ska bli fotograferad vid den här markeringsstolpen, det är en hundlig rättighet som fyrbent etappledare.

 

Kollade noga av omgivningarna och allt verkade vara i sin ordning.

 

Men i skogen är det redan höst på en del ställen, eländiga torkan har ställt till det så det är höstfärger.

 

Fortsatte och här var det länge sen jag gick. Men allt var precis som det skulle. Fast matte borde ha haft sekatören med sej, men den var hemma. När vi gick så var det inte ens säkert att vi skulle på leden.

 

Allt kan man hitta i skogen, i ett träd hade någon hängt ett par garnbollar. Troligen för att hitta stigen som viker av från Sörmlandsleden.

Den stigen skulle jag gå och det var väldigt länge sen jag gjorde.

 


Hittade faktiskt lite vatten på ett ställe, bra för jag var törstig och lervatten är extra gott.

 

Via ett par små vägar i skogen så syns Malmköping igen.

 

Ha! Matte har glömt att göra koppelfånge av mej och nu ska jag faktiskt hälsa på människor jag känner.

 

Hej Göte, så trevligt att träffas. Vet att det brukar finnas godis här till behövande hundar.

 

Jodå, Maggan bjöd mej på sånt. Lönar sej alltid att hälsa på här.

Gick hem och gjorde ingenting, trodde att Sigrid skulle komma för att tillbringa eftermiddagen med mej. Men ingen Sigrid kom.

Försökte hämta henne när det var dags för eftermiddagsrunda men det skulle jag inte alls. Fick bara höra att Sigridmatte är ledig idag och att hon nog vill umgås med sin hund. För övrigt har jag och Sigrid umgåtts varenda dag väldigt länge nu. Usel ursäkt, vi kan aldrig umgås för mycket!

Till sist................

TACK till dej "Hundlösa matte" för dina fina kommentarer i gårdagens inlägg. Så roligt att både min blogg och Sigge Svamphunds gamla blogg och hans bok kan glädja och hjälpa någon.

 
 
Ingen bild

Katten Svens matte

9 juli 2017 17:50

Hej, i gårdagens kommentarer nämns Sigges bok. Undrar hur jag kan få tag på den? Läser och njuter av Wilmas blogg varje dag!

 
Ingen bild

Ammi

9 juli 2017 18:17

Stora varma Styrkekramar till hundlösa matte <3 Helena och hennes fyrbenta familj är speciell och det glädjer mig så otroligt mycket att du kan hämta kraft där :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards