wilmablogghund

Alla inlägg den 6 juli 2017

Av Wilma Border collie - 6 juli 2017 17:53

Blev en bra dag det här. När Sigrid skulle hämtas så användes min bil.

Fast vi hamnade i tråkhålan Flen först, var tvungna att passa bilen medan matte fixade nåt tråk.

 

Sen blev det väldigt bra. Vi ska minsann shoppa och Grisöronaffären öppnade precis när vi kom.

 

Kollade av maten, fast här var det visst kattmaten och sån ska inte jag ha. Såg att matte köpte nåt till mina katter, de får till skillnad från mej mat.

Både jag och Sigrid vägde oss, samma perfekta vikter som alltid.

 


Kollade av smågodis sortimentet, finns hur mycket som helst smaskigt.

 

Matte skulle betala för våra inköp och självklart fick jag godis av Magnus som äger Grisöronaffären. Sigrid skulle också få men hon hade munnen full med nåt. När matte kollade så hade hon minsann i ett obevakat ögonblick snott märgkex bland lösgodiset.

Alltså nöjde sej Sigrid med stöldgodset.

 

Åkte vidare och nu var det dags för skogen. Engelska skogen var det länge sen vi var i. Som vanligt hade vi massor att kolla.

 

Vattentjuven har snott större delen av bäcken som rinner mellan sjöarna.

 

Vi fortsatte att kolla och Sigrid letade mest dofter efter snygga hanar men några såna verkade inte ha passerat.

 

Torrare än torrast är det och dagens enda svampar blev de här Skålsvamparna som växte på vägen. Hade det varit normalt så skulle vi ha kunnat träna mycket på många arter.

 

Titta så vackert det är mitt i skogen, massor med Digitalisblommor var de nu kommit i från.

 

Jag och Sigrid bestämde att vi skulle hälsa på våra engelska kompisar, men det verkade övergivet.

 

Jag är expert på dörröppning så jag gjorde ett försök men lyckades inte, låsta dörrar kan jag inte öppna. Matte sa bara att vi träffar dom en annan dag innan mitt viktiga jobb som husvakt börjar till hösten.

 

Märklig sak de har på tomten, men matte råkar veta att det är en Vilda grisskrämma. Ungefär nu kom den dementa på att det finns en massa päls från mej som ska användas på den. Får se till att hon kommer ihåg den påsen nästa gång. Var visst inte riktigt planerat att vi skulle hamna här idag.

 

Skulle gå tillbaka, passade på att leka en del eftersom det var ganska svalt här och gick bra att springa fort.

 

Det är uruselt med blåbär, tomt på nästan alla ställen och de som finns är så små så små.

 

Fast Sigrid gillade blåbär, när matte plockade åt henne. Såg hur det pågick nån kurs i att plocka själv men det vägrade Sigrid. Klok hund, nån nytta ska matte göra.

 

Jag körde en del skogsrejs över stock och sten i skogen. Mycket skoj och bra sätta att underhålla mina fina muskler på.

 

Drack i bäcken när vi passerade den. Nästa gång kanske allt vatten är stulet.

 

Så gick vi och badade i Bäversjön. Väldigt skönt eftersom det började bli bra varmt.

 

Sigrid njöt.

 

Jag njöt och funderade på att stå kvar i sjön resten av dagen men det fick jag inte. Tvungen att åka hem och en sån där dag igen när Sigrid skulle hem till sej. Fast i morgon ska hon hänga med mej hela dagen.

Gick på eftermiddagsrunda, alldeles för varmt. Träffade Inezmatte som tyckte att jag skulle gå till Inez. Nä, alldeles för varmt för att leka, det får bli en dag med bättre väder.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards