wilmablogghund

Alla inlägg den 4 juli 2017

Av Wilma Border collie - 4 juli 2017 18:15

I går kväll var den där extremt förvirrade värre än nånsin. När jag skulle gå ut för sista rundan så letade hon förtvivlat efter Sigrid!!!! Har varit ganska många kvällar när jag följt Sigrid hem på sista rundan. Nu var ju Sigrid hemma hos sej sedan många timmar och jag funderade allvarligt på att ha matte i koppel i stället för tvärtom.

Så blev det idag och Sigrid hämtades. Matte hade bestämt att vi skulle åka och kolla en skog där vi inte varit på länge.

 

På plats och koppelfångar. Matte såg nämligen en massa Harar och ansåg att Sigrid inte alls skulle prova lyckan som harjägare.

 

Så äntligen på fria tassar så vi kunde börja undersöka alla viktiga saker.

 

Matte försökte ta en massa fullkomligt onödiga bilder på en insekt.

 

Vi kollade annat viktigt längre in i skogen men när matte kallar är det bäst att komma.

 

Jaha, som vanligt. Här drar Sigrid alltid, finns nåt där inne som är så spännande. Men hon kom tillbaka lika snabbt igen.

 

Borde vara en trevlig lerig bäck här men det är torrt så det dammar.

 

Nåt ska vi fördriva tiden med, stå på stubbar är alltid trevligt. Ger belöning.

Men jag fuskar INTE!!!!! Är väl inte mitt fel att Sigrid vägrar lämna stubben så att jag får plats. Faktiskt så fick jag godis i alla fall.

 

Detta är en fullkomligt misslyckad bild som enligt matte blev bra. Jag står inte alls på huvudet. Skulle bara ta ett mindre elegant hopp över en gren.

 

Detta var planen jag tänkte använda den fallna granen som spaningsplats.

 

Så var det dags för nästa totalt uttorkade bäck. Finns snart inget vatten nånstans om detta fortsätter.

Skulle kolla en del svampställen. Här brukar matte ha kurs med blivande svamphundar och det kan finnas massor med svamp.

 

Efter mycket kollande av tomma ställen så ÄNTLIGEN!!!! Lite kantareller på ett ställe. Måste börja falla svampvatten nu så de inte dör torkdöden.

Kollade en massa andra ställen men de var tomma och alla trevliga ställen där det ska finnas vatten alldeles tomma.

 

Så vaknade den där blodtörstiga Pitbullen igen, men jag har lärt mej hur jag ska freda mej från attackerna så jag överlever varje gång.

 

Satte mej och funderade över hundlivet en stund, fanns inte ens några ekorrar att försöka umgås med. Skogen är så torr att det knastrar under tassarna. Hörde att matte pratade om att det finns risk för gnistbildning om vi springer för fort.

 

Men mitt i eländiga skogsöken så fanns det en ny svamp. Den skulle vi lukta på.

 

Dofttaggsvamp heter den, märklig svamp som doftar lavendel, dessutom är den numer ganska sällsynt eftersom den kräver gammal granskog.

 

Sigrid började helt plötsligt planera fullkomligt otillåtna saker. Det finns hundar en bit bort och dom hörde hon och tänkte rymma. Nu blev det ingen rymning för matte fick tag på henne och hon blev koppelfånge. Hon ska inte alls uppsöka jakthundar i hundgård.

 

På väg tillbaka från skogen så gjorde jag en insats som svamphund. Fick självklart en massa beröm.

 

Men två torra Föränderliga tofsskivlingar är inte mycket så de är kvar i skogen.

 

Dags att gå till bilen och åka hem igen. Tyvärr en sån där dag när Sigrid skulle hem till sej. Men enligt matte kommer det ett par dagar snart när hon ska med till mej. Hoppas jag så det blir ordning i tillvaron.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards