wilmablogghund

Alla inlägg den 1 juli 2017

Av Wilma Border collie - 1 juli 2017 18:07

Skulle fördriva förmiddagen med nåt medan jag väntade på Sigrid.

Varmt var det så nån längre runda var inte att tänka på.

 

Började med lite bollek på Heden, i dag var bollen rolig igen.

 

Men titta det kommer nån jag känner!

 

Eftersom jag är en artig hund så bjöd jag på ost, vilket självklart var väldigt uppskattat.

 

Sen blev det springa, han är ju sån där Vinthund och de springer väldigt, väldigt fort.

Jag tittade mest på kände inte för att springa just då.

Skildes åt och jag gick till sjön.

 

Träffade en sån där Amerikansk cockerspaniel men den ville inte umgås med mej. Jag fick alltså bada själv.

 

Kollade av vid grillplatsen, massor med skräp efter slarviga människor men inget av intresse för mej. Fortsatte efter sjön, badade lite mer för övrigt tämligen ointressant.

 

Bestämde mej för att ta saken i egna tassar så jag stack för att kolla om Ossy var tillgänglig och kanske skulle ha lust att leka en stund.

 

Äsch! Alldeles övergivet och ingen Ossy att umgås med.

 

Matte hittade små Ostronmusslingvalpar som håller på att dö torkdöden. Jag an den här arten men dessa växte så tokigt att jag inte hade kommit åt dom.

 

Spanade på en Ekorre i stället. Denna pratade massor med mej, men inte ville den komma ner från trädet och umgås inte.

Skulle gå hemåt, men enligt matte så skulle jag besöka Prylaffären.

 

Började med detta, jag fick ett smaskigt grisöra.

 

Sen kom det fram en rejäl present till mej. Den här säcken doftar underbart och det var minsann mitt.

 

Hemma så inspekterade jag, titta här. Världens bästa present. Mängder med vilda grisben i olika storlekar. Alltså Malmköping har världens bästa affärer om man är hund. Jag valde ut ett alldeles utsökt ben som jag nyttjade länge.

Sen hörde jag min bil, alltså öppnade jag dörren och slängde mej ut (matte hade varit förutseende och lämnat den olåst). Äntligen så kom Sigrid. Människorna begriper inte hur jag kan höra att det är min bil. Är inga problem alls, har superhörsel och känner igen ljudet.

 

Så skulle jag och Sigrid gå en sväng. Började hos Rottis Helga för hon skulle få present.

 

Fast Sigrid hade många och mycket högljudda åsikter om Helga. Fast Helga blev nog väldigt nöjd och belåten för hon fick en del av Vilda grisbenen. Nu har hon ocså nåt gott att smaska på.

 

Skulle gå och bada eftersom det var väldigt varmt. Men nu förstår jag vad Sigge menade med att det lurar Hästmonster överallt. Stod ett och smög på väg till badet, men vi klarade oss utan upptäckt.

 

Badade en hel del, skönt i hettan.

 

Sigrid hon hittade nån sån där fläck som det var väldigt viktigt att rulla sej ordentligt i. Jag kollade av den men ansåg att den var ointressant.

 

På väg över Heden och i trädet sitter Ekorre.

 

Snälla du kan väl komma ner och prata? Nädå, den vägrade.

 

Sen fick vi syn på Freya och Teddy. Tro nu inte att vi fick träffas inte, nä nu skylldes det på att Sigrid doftar allt godare. Jag har ju nästan slutat dofta nu och för Sigrid vänder det snart. Ska bli skönt när vi kan träffa alla våra kompisar utan att människorna hindrar oss.

Kvällen ska vi nog ägna åt varsitt smaskigt Vilda grisben.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards