wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 28 juni 2017

Inte riktigt våran dag

Av Wilma Border collie - 28 juni 2017 17:56

I dag skulle jag och Sigrid på svampjakt hade matte bestämt. Lät bra. Tog min bil, hämtade Sigrid och så åkte vi.

 

Stannade vid en skogsbacke där det fanns en del soppar förra veckan. Satt bara ett par gamla fulla med hyresgäster.

 

Matte hittade en alldeles utan vår inblandning, men den var sjuk av nån som heter snylting så den bot kvar i skogen.

Skulle kolla ett annat ställe, men det blev inte så för där gick det hundätande Komonster, alltså körde matte bara förbi.

 

Jaha, nu har vi hamnat på ett ställe där vi aldrig har varit, fortfarande trollar matte fram nya ställen.

Kollade in den noga och vi visade att vi kände en massa spännande dofter. Blev koppelfångar av den anledningen eftersom det är ganska nära en stor väg.

 

Borde växa massor med kantareller här om det fallit svampvatten. Men Sigrid var väldigt, väldigt duktig och hittade några små, små valpar i alla fall.

 

Fast de hade sniglarna haft kalas på.

 

Jag stod på en stubbe och övervakade Sigrids markerande.

 

Undrar varför matte släpade runt på snyggkorgen, det blev ingenting i den.

 

Vi spanade av omgivningarna, bra detta att vara två så vi kan ha ordentlig koll på allt.

 

Enda svampen som fanns förutom kantarellvalparna. Detta är en gammal Finluden stensopp.

Den blev mat till en hungrig snigel.

Struntade i det där stället och åkte vidare.

 

Nu hamnade vi hemma vid skidbacken för det hade blivit väldigt varmt och matte trodde att vi ville bada.

 

Klättrade runt på trädstammarna och fick belöning. Sen smet vi.

 

Återfanns här, där Ossy brukar vara. Nu hade vi inte tur idag för han var med sin husse och jobbade.

 

Jag hittade bara spår av honom på gräsmattan där han blivit av med en del päls.

 

Vi gick till sjön istället.

Sigrid kastade sej i direkt och badade mycket.

 

Jag gjorde det också och städade bort diverse pinnar. Var skönt att bada och svalka av sej ett tag.

 

Sigrid prydde sej med ett gammalt visst löv, mycket snyggt blir nog mode i hundvärlden skulle jag tro.

Sen var det dags att åka hem och nu om nästa besvikelse. Sigrid skulle hem till sej!

Dumheter, vi ska alltid umgås i massor med timmar.

Åkte hem till mitt ensamma hemma och umgicks med mina katter istället.

 

Eftermiddagsrunda och jag hade tur för Prylaffären var öppen. Bjöd mej på mycket välbehövligt godis.

 

Sen hälsade jag på i PRO:s lottkiosk på torget också och umgicks en del. Alltid trevligt med sällskap.

Hoppas på en bättre dag i morgon.

 
 
Axna

Axna

29 juni 2017 14:27

Otroligt söta hundar ni/du har... Vi ska också testa med våran Molly om hon också kan hitta svamp. Verkar va väldigt kul! :)

http://www.nouw.com/Axna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards