wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 27 juni 2017

Hårda tider väntar

Av Wilma Border collie - 27 juni 2017 18:09

På kvällarna så brukar ju alltid jag och Sigrid (när hon är här) träna trix och greja med aktivitetsleksakerna. Skulle vi göra i går också men…………

 

Matte skulle ta godispåsen som var spårlöst försvunnen. Jo, den hittade hon på golvet i detta skick. Vi vet absolut INGENTING om hur det har gått till, nädå måste vara Kleptoman Leya eller husspöket eller……..Blev varken aktivitetsspel eller trix, skitmatte ansåg att vi minsann tuggat godis så det räckte.

 

Så blev det idag och jag skulle på min förmiddagsrunda. Började med lite bad, missade dom igår eftersom det kom svampvatten när vi var i skogen.

 

Gick till Hasselskogen kanske skulle det ha hänt nåt skoj där.

 

Jag KAN Fjällticka numer, vet minsann att de ger en massa beröm och ost.

 

Drog runt i skogen, fanns ingenting och ingenting. Men så hittade jag kantareller och markerade dom snyggt.

Inte så stora men bara det kommer mer svampvatten blir det nog ordning på dom.

 

Fördrev lite tid med att leta ost också, växte sån på några gamla björkstammar.

Gick vidare, hände inget av värde.

Så om matte på att vi skulle kolla ett annat ställe.

 

Jodå, titta de är dessutom riktigt stora, lite till så går de att plocka.

 

Jag markerade självklart snyggt och fick massor med beröm och ost. Tänk att matte blir så glad varje gång jag gör det.

Skulle gå hem igen och vänta på Sigrids ankomst. Fast på väg hem så träffade jag den här killen vars namn matte alltid glömmer (sällan hon minns nånting). Han trodde saker men nu tillåter jag inte en massa nosande i min bak.

Gick hem, slöade ett tag. Sen övervakade jag mattes bilreparation med hjälp av silvertejp. Blev bra eftersom det håller, mattes princip är att går det inte att laga med silvertejp eller ståltråd är det trasigt. Var nån grej på insidan av bakluckan som lossnat men nu sitter den fast igen.

Då kom Sigrid också. Vi var inne en stund innan vi skulle gå till nån skog.

 

Mötte den här tjejen (vars namn matte glömt senilkärring) på torget. Hälsade och insåg att hon luktar också gott.

Gick vidare till en skogsbacke för det skulle kollas saker.

 

Finns det en lerig vattenpöl så nog hittar Sigrid den. Hon är minsann noga med sin pälsvård hon.

 

Titta här. Duktiga, duktiga Sigrid som så fint nosade på kantarellerna. Självklart en massa belöning och ost.

 

Fanns på flera ställen så vi samarbetade och fick beröm och ost. Dessa är bara små valpar ännu men mer svampvatten så kommer de att bli stora. Det blir hårda tider för oss i skogen. Men vi är nöjda bara vi får beröm och ost. Dessutom är det himla bra att få jobba mycket med nosen och hjärnan det blir man så skönt trött av.

 

Gick vidare och så kom vi på att vi minsann skulle säja hej till Elisabeth som hade Pryl 7:an. Vi passerade där hon bor.

 

Lönade sej för vi fick goda kex och så umgicks vi en stund.

 

På Heden är det någon hund som gräver en grop som blir större och större. Sigrid försvinner snart i den men hon jobbar hårt på att den ska bli ännu större.

Gick hem till mej igen och somnade gott. Bäst att samla krafter eftersom det verkar som det stundar hårda tider för oss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Av Wilma Border collie - Fredag 12 april 17:56

Hämtade Basse som vanligt. Matte var hemlighetsfull och sa att en bra dag väntade. Vi var tveksamma, vet minsann hur det brukar vara med hennes planer som sällan fungerar.   Jaha och detta kallar du för överraskning? Stå och glo vid vägen till v...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards