wilmablogghund

Alla inlägg den 24 juni 2017

Av Wilma Border collie - 24 juni 2017 17:19

Alltså det är inte alldeles enkelt att gå runt och dofta så där alldeles utsökt som jag gör nu. Eller det är det egentligen visst det, om jag fick ägna mej åt att träffa alla snygga hanar.

Skulle gå en sväng på förmiddan. Heden var alldeles död och övergiven så jag fick vara på fria tassar.

 

Leka med bollen? Nä vet du vad, jag leker absolut inte med bollar såna är tråkiga

 

Kolla om nån Ekorre vill umgås kanske? Nä struntar i det de är alltid så oartiga.

 

Gick till sjön en sväng. Men bada nä sånt sysslar jag verkligen inte med. Drack bara lite vatten.

 

Ossy var i alla fall hemma. Tänkte leka men så kom vi fram till att det skulle vi inte alls.

 

Ossy han får minsann lukta mej i baken utan att matte protesterar. Har visst att göra med hans förlorade kroppsdelar.

 

Vi käkade i alla fall lite ost och sen lyssnade vi på en massa mänskligt tråkprat.

 

Ossy såg nästan ut som om han var bakis. Vi kom fram till att leka det kan vi göra nån annan gång.

Gick en sväng genom Tråkskogen, fanns inget spännande alls.

 


Matte ansåg att jag kunde hoppa upp på en bänk. Jodå jag kan ligga här och se ut som en slö padda.

Gick hem ett tag och gjorde ingenting.

 

Skulle ut, dags att hämta Sigrid trodde jag, men jag var faktiskt bjuden på lunch hos henne. Mat går alltid ner.

 

Kollade om det fanns något spännande i kylskåpet också.

Somnade medan människorna åt och pratade tråk.

 

Sigrid var inte ett dugg piggare utan låg och slappade. Som sagt det tar energi att lukta gott.

Gick hem till mej ett tag innan vi skulle gå en runda.

 

Fontänbada? Nä sånt sysslar inte vi med. Var är alla snygga hanar, det är vårt stora intresse just nu.

 

Hittade en fläck på Heden som doftade utsökt så jag rullade mej mycket och länge på den.

Sen fick matte en idé, hon kom på var vi kunde vara lösa ett tag utan risk/chans att det skulle dyka upp en massa hanar.

 

Hallå Inez var är du? Skitmatte upplyste om att hon minsann visste att Inez är bortrest och att vi bara skulle kolla att hennes hus står kvar och då kunde vi låna den inhägnade tomten en stund.

 

Om vi leker med boll eller frisbee? Nä det har aldrig intresserat oss, tråkiga saker det där som vi inte bryr oss om.

Skulle gå tillbaka hem.

 

Ja vi är svamphundar så det är väl bäst att göra en insats då. Matte gnällde om löpslöa hundar som glömt hjärnorna nånstans.

 

För övrigt var det en extremt missbildad Finluden stensopp som vi hade hittat. Fick i alla fall beröm.

Gick hem och somnade, nu tänker vi fortsätta slöa och drömma om snygga hanar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards