wilmablogghund

Alla inlägg den 17 juni 2017

Av Wilma Border collie - 17 juni 2017 17:37

Eländiga ovädret har slagit till med full kraft igen. Var alldeles för varmt redan när jag gjorde morgontoalett vid halv åtta.

Gick och hämtade Sigrid för nåt skulle vi försöka fördriva tiden med, typ gå till sjön.

 

Passerade över loppisen och träffade en del människor som vi känner.

 

Jag funderade en del på om jag skulle ta anställning och sälja människogodis. Var ganska svalt och skönt här.

 

Sigrid hon bestämde sej för att hon ville ut och åka bil, tur att det är människor vi känner. Nu blev vi varken försäljare eller fick åka bil nånstans.

 

Men hörru du kan väl komma ner och prata med mej eller?

 

Den som tittar noga kan skymta den oartiga Ekorre bland tallgrenarna.

 

Så mötte vi den här killen som vi träffar ibland. Han ansåg att jag redan doftar alldeles utsökt så nu får jag inte träffa honom på ett tag. Dumheter jag träffar vem jag vill och om nån vecka tänker jag dofta extra utsökt.

 

Allt torkar i ovädret, vid sjön växte det några torra Nejlikbroskskivlingar, enda i svampväg som fanns idag.

 

Vi badade mycket och idag hade spenatsoppan försvunnit från vattnet som tur var.

Hade den varit kvar hade det inte blivit några bad.

 

Sigrid hon har en fläck där som tydligen luktar extremt gott för där ska hon rulla sej

varenda gång.

 

Låg på en av bänkarna och slappade, det är olidligt att vara värmekänslig hund i detta

oväder. Går inte att göra nånting skoj.

 

Men matte upptäckte att jag hade minsann en liftare i min päls. Nån märklig liten grön insekt. Borde kosta godis att lifta med mej.

Gick vidare för vi skulle bada på andra ställen.

 


Då mötte vi en Aussie tjej som nästan såg ut som jag. Matten sa att många visst tror att hon är en Border collie. Trevlig var hon i alla fall.

 

Badade mera och sjön var alldeles spegelblank, ser ju fint ut men det var vidrigt varmt.

Tänkte leta efter Ossy men enligt matte skulle vi inte alls göra det för det var alldeles för hett för skoj lekar och hon ville inte ha hund med värmeslag.

 

Lite skuggigare i skogen så vi klättrade runt på de gamla timmerstockarna och fick självklart ost för besväret.

Passerade vid skidbacken och planerade att leka hunden på täppan på det bra stället.

La ner planerna ganska omgående eftersom det var alldeles för hett.

 

Vad jag gör under huset? Tänkte bara kolla lite och förresten så var det väldigt svalt och skönt här. Fick inte bo kvar tyvärr.

 

Passerade loppisen igen och matte gjorde det enda inköpet. En korv till mej och Sigrid. Precis vad vi behövde.

 

På väg hem så passerade vi Prylaffären som självklart bjöd oss på godis.

Gick hem till mej, käkade våra Dentastix och sen slappade vi.

 

Matte begick misstaget att titta på termometern, när denna bild togs var det halvskugga och sen har hon vägrat titta.

Gick ut på eftermiddagsrunda i lusfart, vidrigt hett och kvavt. Lämnade hem Sigrid och jag gick hem till mej och har gjort absolut ingenting. Hoppas att ovädret snart är över så jag kan ägna mej åt alla viktiga hundsaker.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards