wilmablogghund

Alla inlägg den 15 juni 2017

Av Wilma Border collie - 15 juni 2017 17:48

Igår kväll sa matte hemska ord när jag lämnade hem Sigrid. Ses på fredag! Vilka dumheter vi

ska minsann umgås på torsdagar också.

Så blev det idag ovädershett redan när jag gjorde min morgonrunda. Alltså var det inte tal om

trevliga skogar idag.

 

Nån Ekorre som vill umgås med en mycket ensammen hund? Nä inte det inte såg inte nån.

 

Skulle hit och bada. Alldeles vindstilla och alldeles för varmt redan.

 

Hann bara till hundbadet så dök Rick och Inez upp. De skulle också bada.

 

Hörru Rick den där badleksaken är min och den tänkte jag bada med!

Hörru släpp MIN badleksak!!!!!!!! Tog ett antal dragkamper och ett par vilda jakter innan kampen var över.

 

Så där kampen är över och jag kan bada med den igen.

 

Så kom labben Malte och skulle också bada. Honom är det synd om för han har opererat ett korsband och måste

ta det lugnt i många månader. Men simma är väldigt bra rehabträning så det skulle han göra.

 

Jag lät honom låna min leksak eftersom han gillade att simma efter den.

 

Rick och Inez skulle vidare och jag fick nåt sånt där löphormonhjärnsläpp och tänkte hänga på. Skulle jag

inte alls enligt matte. Alldeles för hett för en massa lekande i het skog och vi hundar kan få värmeslag

även av sånt. Blev alltså hämtad här.

 

Inte nog med oväderhettan nu börjar sjön förvandlas till spenatsoppa också.

 

Ja det är alldeles för varmt för allt skoj, skuggan under bordet var bra skön.

 

Efter att ha slappat i skuggan, badat en massa mer så var det helt plötsligt en massa godis gömt. Jag letad

upp allt. Så skulle vi gå hem igen.

 

Titta vad jag hittade! Sigrid var ute och rastade sin matte och inga blir lyckligare än vi när vi träffas.

Så klart jag inte skulle gå hem.

 

Varmt? Har vi alldeles glömt, vi tänker leka. Vem vet när människorna hittar på dumheter igen om att vi

inte ska ses?

 

Fast bada var absolut bästa sysselsättningen. Visade badleksaken för Sigrid.

 

Visst den är stor, men Sigrid fixade att bada med den och hon fick tag om den till slut. Smart och envis som

inte ger upp i första taget.

 

Så var det de där extremt viktiga groparna. Har faktiskt inte sett Sigrid gräva några på ett par dagar.

 

Många gropar blir det när Sigrid får hålla på en stund. Tror hon är släkt med Grävling.

 

Vad var det jag tänkte göra? Påbörjade nån torkning av pälsen men blev liggande ett tag. Det är för varmt!

 

På väg hemåt och här visar Sigrid framtassarna. Hon lärde sej ju såna här Vitsprödningar för ett par dagar sen

och nu visade hon sin matte vad hon kan. Både jag och matte är djupt imponerade av hur otroligt duktig

hon har blivit på nästan ingen tid alls.

 

Jag var inte sämre jag. Måste leva upp till mitt efternamn så jag markerade också. Var tvungen att skiljas

från Sigrid för matte skulle till Tråkapoteket.

 

Då kom det en bil och stannade. Matte visste att den skulle komma. Var min kompis Ann Marie som skulle ge

matte nåt.

 

Träffade hennes hund Selma också men hon hade mest högljudda åsikter. Blev ett ganska snabbt möte sen gjorde matte vad hon skulle och vi gick hem.

 

Detta fick matte. Det är en klump med Sidentickor. Trorra på bilden men nu har de badat och kommer att

ändra sej och bli väldigt fina.

 

Eftermiddagsrundans höjdpunkt. Jag ska hälsa på i Rosa elefantaffären, lönande eftersom jag fick godis.

Var hemma en stund och såp skulle jag ut igen. Nu var matte slö och tog bilen till campingen.

 

Nu ska jag äntligen få träffa min chef, den mystiska människan som tar bort träd som faller och en del

annat på mina Sörmlandsledsetapper. Det är han i vit tröja.

 

Jodå jag presenterade mej för Hasse och hans kompis och matte fick färg så när ovädret är över ska vi måla

en  del markeringar. Plus att det pratades med nån som sköter turistinformationen om svamphundsjobb

och mattes kurser. De blev så intresserade att matte ska lämna dit en massa papper. Kanske blir fler elever

till mej och matte.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards