wilmablogghund

Alla inlägg den 14 juni 2017

Av Wilma Border collie - 14 juni 2017 17:32

Har lyckats fördriva den här dagen också. När jag skulle på långrunda så bestämde matte att

vi kunde åka och kolla om det kommit mer Champinjoner.

 

Det var inte så många dagar sen jag var här men bäst att kolla om det passerat några snygga hanar sen sist.

Nä verkade inte så, men jag ägnade mycket tid åt att meddela att jag är singel och tillgänglig.

 

Det har fallit mer svampvatten här fast det bara är några kilometer hemifrån. För helt plötsligt fanns det

lite vatten i bäcken.

 

Det har kommit mer här för vägen brukar vara alldeles uttorkad och nu var det vattenpölar. Perfekt må det

komma massor med mera.

 

Matte skulle egentlige kolla gästboken och en del annat, men några vandrare låg och sov i ett tält så det 

skulle vi göra senare.

 

Lika bra att titta så kantarellvalparna mår bra. Det gjorde de, och de hade nog växt nån millimeter till.

 

Så var det Champinjonerna då. Här inne ska de växa.

 

Jag kan minsann det här med att hitta dom nu.

 

Och här kommer min allra bästa belöning. Massor med beröm och så lite smaskig ost på det. Tyvärr var de

som jag hittade alldeles fulla med hyresgäster så de bor kvar i skogen.

 

Jag har fått smak för det här att leta svamp, matte blir så glad och jag får ordentlig lön för jobbet. Alltså

fortsatte jag att leta.

 

Jag hittade!!!!! Bara jag sätter nosen mot svampen blir matte alldeles överlycklig och börjar ösa beröm över

mej. Självklart kom osttuben fram också.

 

Tre små fina Champinjonvalpar hittade jag. De här var utan hyresgäster så det fick följa med hem.

 

Gick en sväng på grannetappen. Enligt matte skulle vi kolla att det fanns vatten i källan.

 

Jo den är alldeles full och vattnet var väldigt gott. Började vara för varmt i skogen.

 

Alltså jag gillar inte värme, det var skönt att kunna slappa i skuggan en stund. Tackia vet jag svala dagar så

jag kan hålla igång ordentligt.

 

Detta är faktiskt en svamp som heter Trollsmör, en märklig pryl som dessutom kan krypa iväg syns hur denna 

håller på med det.

Gick tillbaka till skärmskyddet, de där vandrarna sov fortfarande så jag fick koppel och så var vi tysta och

försiktiga. Inget bad i den sjön idag.

 

Titta! Första gången jag har fått mitt nya efternamn i gästboken. Beviset på att jag verkligen är en 

svamphund nu.

 

Hett och kvavt är det, nu tänker jag faktiskt gå och bada i andra sjön. Matte följde snällt med mej.

 

Matte bara pratar i telefonen med våran chef, nåt med bortslitna prylar på dassdörrarna. Jag försökte

hypnotisera ner en ekorre från ett träd. Går inte att hypnotisera dom oartiga typerna.

 

Visst är den vacker min ena sjö? Badade massor här, behövdes eftersom det var så hett. Sen var det dags att

gå till bilen och åka hem. Blev väldigt bra för matte körde förbi hos Sigrid och hämtade henne. Hemma så

slappade vi mest. Men sen frågade matte om vi ville gå och bada, dum fråga!!!!!

 

Fast först var vi tvugna att hälsa på i nya Prylaffären. Det gäller att sköta om affärskontakterna.

  

Så tog vi Prylaffären också. Perfekt med godisutdelning där, precis vad vi behövde.

Passerade Rosa elefantaffären och fick godis där också. Malmköping har väldigt bra affärer för oss hundar.


 

Det har minsann varit hanar och badat. Men inte var de kvar när vi kom inte.

 

Badade mycket eftersom det blivit ännu hetare och kvavare. Sigrid tål inte heller värmen så det är bäst att

hålla till i vattnet.

 

Titta vad vi hittade! Ossy!!!!

 

Leka med honom är ju jätteskoj men det var så kvavt att vi inte riktigt orkade. Blev bara lite bus.

 

Sigrid gillar också Ossy, han leker så fint med henne men som sagt vädret.............

 

Vi bjöd i alla fall på ost eftersom Ossy tycker så mycket om den. Leka det får vi göra nån dag med bättre

väder.

 

På väg hem och himlen är kolsvart. Matte kollade nån radarbild och enligt den så fanns Åskar i närheten.

Men inte kom Åskar och nån stal de där trevliga molnen kom inte en droppe regn här. Nu ska jag och Sigrid 

ägna kvällen åt att umgås och greka lite med trix och aktivitetsspel.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards