wilmablogghund

Alla inlägg den 13 juni 2017

Av Wilma Border collie - 13 juni 2017 18:39

Förmiddagen skulle jag fördriva på egen tass i väntan på att det skulle bli dags för Sigrid.

 

Jaha och där kom Inez från ingenstans. Ingern människa syntes till så matte trodde att hon var på rymmen.

Men ett par hundra meter bort fanns hennes matte.

 

Lekte med henne en stund på Heden. Så skulle vi tydligen åt samma håll.  


Vid sjön funderade vi på att spela sån där volleyboll men det fungerar inte när man inte har nån boll.

 

Gick och badade istället. Missade alla bad i går så det var bäst att ta igen dom.

 

I skogen så hittade matte nåt märkligt som heter Vargmjölk. Inget jag behöver lära mej men jag kollade dom

noga i fall jag skulle lära mej. Passerade Ossy men han var hemma och sov med sin husse.

 

Körde en del skogsagility med Inez. Hon behöver aktiveras och få använda huvudet. Skogsagility är bra för

att bygga muskler och Inez som är ung behöver göra det.

 

Matte hittade en svamp som heter Vårmusseron. Matsvamp men kvar i skogen eftersom hon inte gillar den.

Skildes från Inez eftersom jag skulle hem och vänta på Sigrid.

 

På väg hem så träffade jag en alldeles underbar liten Berner sennenvalp. Gick hem och väntade. Matte ägnade

sej åt att skicka märkliga sms till Sigridmatte om att hon skulle ta med spårvagnen till Sigrid. Eller det var

mobilen som bytte ord. För jag och Sigrid skulle på uppdrag.

Sigrid kom och vi hamnade direkt i bilen för vi skulle åka och göra nånting och av den anledningen skulle

den där spårlinan med.

Hamnade här. Matte hade läst om om katt som varit borta i åtta dagar och ägarna frågade efter hund som kanske

skulle kunna spåra den. Jag och Sigrid gillar ju spår och Sigrid är fenomenal på att hitta katter. Hon hittade

sin Nisse när han var på rymmen. Nu skulle vi alltså leta. Fast jag funderade mest på alla hönor, märkliga djur.

Matten skulle hämta en filt som luktade av kisse så vi skulle ta doften. Då kommer matten ut och inne ligger

kisse som varit borta så länge!!!!!!!!!! Kisse är en så kallad skyggis, kommer från ett katthem och ganska

rädd fortfarande. Men vilken lycka att hon smygit in hemma hos sej efter alla dagar borta. Nu behövde vi

alltså inte leta efter kisse så det blev ett lyckligt slut.

 

Eftersom vi inte behövde spåra kisse så åkte vi till skogen en stund, nåt skulle vi hitta på.

 

Titta nu på den superduktiga Sigrid. För ett par veckor sen så såg hon och jag våran första Fjällticka. Nu 

hoppade Sigrid upp på stubben och nosade snyggt på denna.

 

Sekunden senare. Nå........................blir det beröm och godis nu????????????? Gissa om hon fick sånt.

Fantastiska duktiga lilla hund. Så finns det en massa korkade människor som tror att småhundar inte kan lära

sej nåt. Är korkade och inte behöver aktiveras. Skulle inte tro det va? Alla vi hundar behöver aktivering och

få lära oss saker.

 

Jag kan jag också. Fick massor med beröm och godis. Matte säjer att få se oss lyckas i skogen det är verklig

lycka för vi blir så glada över allt beröm vi får.

Firade framgången med den nyfunna Fjälltickan med en massa lek på ängen. Nu har gräset växt så på bilden

är det en flygande Sigrid. När hon inte flög var hon osynlig.

   

Efter att ha dragit runt i skogen ett tag så var det dags igen. Sigrid började nosa vid ett träd och såg ut som om

hon förväntade sej nåt.

 

Massor med små alldeles nyfödda kantarellvalpar fanns det. Duktiga, duktiga Sigrid som snart kommer att

vara svamphund hon också. Självklart så markerade jag också dom och fick beröm och godis. Sen var det

dags att åka hem. Faktiskt så somnade vi, det tar på våra hjärnor med allt sånt här.

Bloggen den har "bara" tagit tre timmar att få till. Allt har jäklats, bilder har vägrat ladda upp,sidan har

levt sitt eget liv och här har hörts ord som inte ska till allmän kännedom.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards