wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 12 juni 2017

Väntat på Sigrid och ny svamp

Av Wilma Border collie - 12 juni 2017 17:55

Inget är som väntans tider. I dag är det måndag alltså Sigriddag, försökte gå dit på morgonrundan,

ingen framgång.

Gjorde om försöket när jag skulle ut igen igen framgång.

 

Mycket ensam hund blåst på Sigrid ska hitta på nånting. Ingen aning om vad jag skulle göra.

 

Smet och matte fick lätt panik när jag passerade framför en hund som de allra flesta med vettet i behåll

undviker.

 

Släpp in mej!!!! Jag hade bestämt mej för att hälsa på Inez.

 

Jodå hon var hemma och kunde tänka sej att leka. Gjorde det en liten stund, sen började mina hormoner

spöka så jag tröttnade.

 

Smällde i mej en kycklingpinne, sen skulle jag vidare utan sällskap av Inez.

 

Jag koncenterad, ja vad tror ni????? Befinner mej i Ekorrskogen och gissa vad jag ser i trädet. Oartig typ

naturligtvis som inte alls ville umgås.

 

Fortsatte min planlösa vandring. Nu hade matte bestämt att vi skulle kolla om det hade fötts några små

Kantarellvalpar på ett par ställen.

 

Det händer att det är väldigt bra att vi för det mesta är alldeles ensamma i skogen. Som nu till exempel.

matte kryper runt på alla fyra och det finns millimetersmå nyfödda. Här ska vi visst träna både mej och Sigrid

när de blivit större.

 

Nästa skogsdunge och svampinventering pågår. Ska visst finnas kantareller här också, fast inte idag.

 

Nu blev det liv på matte, en Finluden stensopp ( den tidigaste Karl Johanarten) hade kommit. Sån här har jag

aldrig sett. När jag flyttade hit så hade de dött torkdöden. Provade att lukta på den för såna här ska jag lära

mej.

 

Men svampen är kvar i skogen. Den var alldeles full med hyresgäster som hade käkat upp det mesta av den.

 

Snart så............smultron är mycket gott hundgodis och snart mognar de första.

 

Hittade faktiskt några champinjoner på en gräsmatta. Fickmassor med beröm för väl utfört arbete.

 

Om jag tar den här vägen då kommer jag till Sigrid. Borde verkligen vara dags att hämta henne nu. Nä inte

alls enligt skitmatte.

 

Träffade Sniff i dag igen. Jag ville leka men det ville inte han, för övrigt är visst inte torget den bästa

lekplatsen heller.

Gick hem och hade tråkigt. Men så var det ÄNTLIGEN dags att hämta Sigrid. Min bil användes och tydligen

skulle hennes matte med. Hann inte åka lång bit innan det vräkte ner enorma mängder med svampvatten.

Så mycket att det knappt gick att köra. Hamnade i Eskilstuna där vi lämnade Sigridmatte vid henne jobb.

Tråkmänniska! Nu har vi passat bilen två gånger, vi har faktiskt annat att göra.

 

Så där äntligen är vi utsläppta och kan ägna oss åt viktiga saker.

 

Spökskogen här har vi inte varit på länge. Trevliga hanhundar hade det i alla fall rört sej här. Bra med

Sigrid som hjälper mej att ha koll på alla dofter.

 

Jaha nu ska vi hitta på nåt. Sigrid ville leka men jag var mer intresserad av att hitta spår efter snygga hanar.

Tar en hel del tid att sprida mina dofter också.

 

I bland lever Spökskogen verkligen upp till sitt namn. Ni ser väl ansiktet? Fast det är säkert nån som bevakar

svamparnas tillväxt. I dag fanns det ingenting där.

 

Helt plötsligt fanns det en del godis balnd moss och ris. Var länge sen vi hittade sånt och efter noggrant

letande var varenda smula hittad och uppäten.

 

Koppelfångar igen eftersom vi är nära stora vägen och enligt matte var det dags att åka hem.

 

Du kan gå, vi fixar detta med att få hembilen alldeles själva, ge mej bara nycklarna. Fick inga nycklar och

blev förpassad till baksätet.

Nu ska vi umgås hela kvällen tills det blir dags för sista rundan. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards