wilmablogghund

Alla inlägg den 11 juni 2017

Av Wilma Border collie - 11 juni 2017 18:00

TACK för alla gratulationer till mitt nya efternamn. Känns väldigt bra att heta Svamphund i efternamn.

Nu ska jag träna vidare så jag verkligen lever upp till det.

När jag gjorde min morgonrunda så träffade jag Rocky. Mycket trevligt för det var ett tag sen sist. Men


matte började prata om att nu ska vi INTE träffas. Rocky tycker alldeles för mycket om min bakdel.

Ja jag börjar lukta gott så klart jag ska träffa alla mina hanhundskompisar då.

 

På väg mot skogsrundan, fick inte åka nånstans idag. Matte hittade några svampar på en gräsmatta. Bäst att

leva upp till efternamnet och visa intresse.

 

Nejlikbroskskivling heter de här och är en god svamp. Fast dessa bor kvar i sin gräsmatta, matte tror att en

stor del av Malmköpings hundar kanske använder dom som toalett.

 

Jag ser nåt och nu har jag bråttom, kanske slipper jag dra runt alldeles ensam och övergiven.

 

Jag hittade Inez som var ute och rastade sin husse.

 

Tjoho nu kan vi leka och ha skoj, livet är alltid roligare när man har en kompis. Jagade varandra mycket

och fort ett tag.

 

Men Inez du är tik du behöver inte bekymra dej om hur jag doftar. Fast tydligen var jag väldigt intressant.

Lekte lite mer, men Inez skulle gå hem för hon skulle passa nån hundvakt medan hennes människor rymde.

 

Träffadeden här kompisen som matte ständigt glömmer namnet på. Tänkte minsann leka med honom, sist såbadade vi ju tillsammans.

 

Nähä ingen lek inte bara min bak som var intressant knappt att han hade tid att hälsa på Inez. Hörde såna

där korkade mänskliga åsikter om att nu ska vi inte träffas på några veckor. Jag träffar precis vilka av mina

kompisar jag vill!

 

Gick och tittade till de där Föränderliga tofsskivlingarna. Hade fötts några fler så matte plockade en del.

 

Bestämde mej för att jag skulle gå och bada. Något måste jag fördriva tiden med.

 

Lika skönt som alltid. Samlade in en del nerblåsta grenar som inte ska drälla runt i sjön.

 

Leka med bollen? Nä tror inte det, den kan ligga där. Hörde nåt prat från matte om löphormoner. Vad då jag

behövde faktiskt ägna mej åt att meddela alla hanar hur jag doftar. Energikrävande sysselsättning.

 

Vem har haft den dåliga smaken att sno min och Sigrids båt???? Vad ska vi nu hoppa upp på för att få ost?

Lägg genast tilbaka den åt oss.

 

Enligt matte är detta häftigt. En Trollslända har precis bytt skepnad.

 

Hm, här har det minsann passerat hanar. Luktade länge och mycket.

 

Bäst att meddela att jag finns. Lämnar massor med meddelanden överallt nu.

Matte det sitter en sån där Champinjon här! Fick massor med beröm och godis för väl utfört arbete.

 

Fanns faktiskt två stycken. Fina och alldeles utan hyresgäster.

 

Men snälla! Du ser väl att jag är en mycket ensam hund som saknar sällskap. Kan du inte komma ner från dina

höga trädtoppar och umgås lite? Nä eländiga Ekorre vägrade.

 

Men nu kommer det att bli väldigt bra. Jag ser minsann vem som vill träffa mej.

 

Hej Ossy, visst vill du umgås va?

 

Så klart Ossy ville, han är nog kär i mej eftersom han alltid blir så lycklig när vi träffas. Blev mycket lek med

en massa brottning och annat trevligt.

 

Så kom hans husse åkande. Så här sitter Ossy när han åker fyrhjuling.

 

Men vad händer? Ossyhusse har lyft upp mej på Ossys plats och Ossy står på ett annat ställe.

 

Titta jag åker fyrhjuling!!!!!! Alltså jag åkte i flera meter typ 4 eller 5 sen var jag nöjd. Tror inte att det är

min grej att åka sån.

 

Mycket bättre att leka mera med Ossy på marken. Nu var det inget snack om att inte träffas och inte bryr sej

Ossy om min bak heller. Hörde bara att honom kan jag leka med hur mycket jag vill kommande veckor. Ossy

saknar vissa väsentliga kroppsdelar så vi kan ha skoj.

 

Skildes från Ossy och tog vägen genom Tråkskogen. I dag levde den upp till sitt namn, fanns ingenting av

intresse där.

 

Det där ser trevligt ut. Jag måste gå och hälsa.

 

Sigges gamla svamphundselev Sniff. Han är en mycket trevlig typ. Men återigen hördes de där korkade orden

om att vi inte ska träffas på ett tag. Sniff gillade nämligen också mina bakre regioner. Eländigt påhitt detta

med att begränsa mitt umgänge. Runt midsommar kan jag tänka mej att träffa massor med hanar och enligt 

matte får jag inte träffa några mer än Ossy då.

Gick hem och gjorde ingenting. Trist eftermiddagsrunda och det försökte falla svampvatten.

I morgon är det i allafall Sigriddag igen, eller det blir eftermiddag och kväll. Nåt skoj ska vi säkert kunna

hitta på.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards