wilmablogghund

Alla inlägg den 8 juni 2017

Av Wilma Border collie - 8 juni 2017 17:58

Först hade matte nån plan om att vi skulle åka och göra nåt, men sen ställde hon in det.

Fanns chans till mer svampvattennedfall.

 

Heden var alldeles död och övergiven och gårdagens stora vattenpölar var nästan borta. Marken suger åt sej

allt som faller snabbt nu.

 

Gick i alla fall och badade en stund. Nåt måste jag fördriva tiden med.

 

Tog en sväng på spårvägen. Hade inte hänt nånting av värde.

 

Gick till Hasselskogen, men var tvungen att ha koppel en stund för det var fullt med människovalpar i

närheten. Jag hade inte haft nåt emot att leka med dom, men matte påstod att det inte var säkert att alla

ville leka med mej.

 

På fria tassar, drog runt och kollade men hittade inget spännande. Matte kollade en massa ställen där det

ska komma kantareller men det var fortfarande tomt.

 

Ute på spårvägen igen för nu ska jag gå nån annanstans. Det blåste ju massor igår och ett träd tröttnade på

livet och lagt sej rakt över rälsen.

 

Fast det växer svamp där. Denna heter lämpligt nog Syllsvamp och växer på slipersen. Ingen svamp som jag

behöver lära mej sa matte.

 

Här var det ett tag sen jag var. Tänkte att det kanske hade hänt nåt skoj.

 

Lika tråkigt här och inte hade kantarellerna fötts heller. Skulle gå hem.

 

Passerade Prylaffären vilket var ett mycket bra val. Där serverades jag utsökta korvar.

Gick hem en stund.

 

ÄNTLIGEN ordning i tillvaron, Sigrid är hämtad och nu ska vi gå och göra nåt.

 

På torget träffade vi Ann Marie, perfekt eftersom hon bjöd oss på köttbullar. Vi har inte käkat köttbullar på

flera år. Sen skulle vi ut och åka med henne.

 

Så där framme. Berättade för Sigrid att här har jag varit och att det nog skulle bli bra.

 

Visade att det går alldeles utmärkt att bada i den här sjön. Fast Sigrid var lite tveksam.

 

Nä! Jag tänker INTE torka mej genom att rulla, minns hur det slutade förra gången det var då jag trillade

i sjön.

 

Gick vidare efter sjön och kollade massor med viktiga hundsaker.

 

Sigrid hittade faktiskt ställen där det hon ansåg att det gick bra att bada.

 

Detta var inte det smartaste Sigrid kommit på. Hon tänkte rulla sej och berget är högt och stupar rakt ner i

sjön. Blev inget rulla för henne. Jag minns att jag satt på det här berget precis när jag flyttat hit och hjälpte

matte och ett par av mina bästa människovänner att spana efter Bäver som vägrade visa sej.

 

Det där mörka ute i vattnet är enligt matte en båt. Förra året flöt den men nu har den drunknat.

 

Massor med spännade dofter hittade vi. Det hade gått nån här som doftade extremt intressant.Matte tror att

det kanske var den där Bäver som hon och Sigge träffade en gång.

 

Jag är så duktig, så duktig! Matte hittade en sån där Syllsvamp igen fast nu på en gammal död tall. Jag

markerade den så fint och fick självklart välförtjänt belöning. Den syns precis framför min tass.

 

Nu kom Sigrid på att det går alldeles utmärkt att bada här, fast jag varnade henne för att rulla sej och trilla

i sjön.

 

Passade på att testa båten också, lika bra att visa Ann Marie våra färdigheter.

Sen skulle vi gå och fika för nu hade det där fiket öppnat.

 

Detta var trevligt, de bjöd på hundfika.

 

Glass skulle vi få för enligt matte brukar det vara god glass här men........... Kolla kulan, den ser ganska

övergiven ut i pappersbehållaren. Både förra och förrförra ägarna då var det en flera gånger så stor kula.

 

Snålt var det som sagt, men gott. Jag och Sigrid fick dela på den där "kulan". Människornas fika var inte

nån höjdare heller. Himla synd när det tydligen har varit så superbra där i många år.

 

Sigrid berättade för Ann Marie att hon är en mycket ensam hund som aldrig får nåt gos.Hon blev tydligen trodd.

Sen var det dags att åka hem igen. Vi har mest slappat men ska snart ägna oss åt antingen trix eller

aktivitetsspel.

Imorgon ska det bli en mycket bra dag påstår matte. Har hört talas om skogsfika och såna trevliga saker.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards