wilmablogghund

Alla inlägg den 7 juni 2017

Av Wilma Border collie - 7 juni 2017 17:56

Har faktiskt haft en del del att pyssla med idag. Det skulle komma svampvatten och helst skulle

jag hinnan röra på mej innan dess.

 

Va? Inte ta vägen via trappen? Tyckte det var en utmärkt idé för då skulle jag kunna hämta Sigrid. Planen gick

inte i lås för Sigrid skulle komma senare.

 

Lekte med bollen vid skidbacken som omväxling mot Heden (den var invaderad av skolbarn).

 

Undrar om jag kan ha sån tur eller??

 

Det är då inte enkelt att vara så snygg som jag. Ossy föll för mej direkt, finns en anledning till att jag heter

Charming Spirit i stamtavlan. Förklarade för honom att där kunde han inte ligga och åla på rygg.

 

Vi inledde med en av våra danser, jag finns faktiskt bakom Ossy.

 

Sen röjde vi loss, som vi sprang massor och fort. När vi inte jagade varandra så brottades vi.

 

Vi behöver energipåfyllning tack. Jo vi fick så vi kunde fortsätta att roa oss massor.

 

Kom på att vi behövde bada så vi gick till sjön och gjorde det. Skönt att svalka av sej ett tag.

 

Efter bad går det alldeles utmärkt att ha dragkamp om pinnen som Ossy släpade upp ur sjön. När vi var klara

så var en stor pinne förvandlad till många små.

 

Brotta ner Ossy är också en väldigt rolig lek.

 

Ja ni ser ju han ligger och gapskrattar fast jag sa visst nåt roligt också. Fortsatte med umgänget en stund till.

Sen skulle jag vidare.

 

Min senaste hobby, berätta för alla som vill veta att snart kommer jag att lukta gott. Alltså lyfter jag benet

och uppför mej som den värsta hane. Markerar ofta och mycket.

 

Jo det lönar sej att hoppa upp i ett gammalt planeringsrör.

 

Gick genom Tråkskogen och hittade en tall med ostblommor. Finns inget kvar. Gick hem och precis när jag 

kom hem så kom svampvattnet.

Matte sa åt mej att passa huset en stund för hon skulle göra nånting.

 

Rottis Helga behövde hjälp att komma ut en sväng. Men eftersom svampvattnet öste ner så tänkte Helga inte

alls gå ut. Mycket klok hund det där.

 

Kolla Helgas min! Matte är minsann släpat ut henne och hon håller på att få hemska skador av nedfallet. Detta

är hundtortyr av värsta slag. Undrar om Helga nånsin förlåter matte för detta?

När matte hade varit hemma ett tag så hände det. Jag hörde ett ljud jag känner igen, matte hörde hur dörren

öppnades. Jo jag kan öppna dörrar och lämligt nog hade matte inte låst den. Ljudet jag hörde var min bil så

jag rusade till porten och mycket riktigt så återkom min bil och Sigrid. Bäst att visa att Sigrid var mycket

efterlängtad.

 

Svampvattennedfallet har upphört så vi skulle ut ett tag. Nu var Heden övergiven så vi kunde leka där. Fast

Sigrid var på pitbullhumöret.

 

Nu finns det trevliga vattenpölar igen, men de lär försvinna snabbt. Snustorra marken suger åt sej allt.

 

Lekte en massa jaktlekar också, skoj hade vi.

 

Gick en sväng i Tråkskogen, men det hade inte hänt nåt av värde sen igår.

 

I brist på bättre kan vi ju alltid ägna oss åt stenposering. Måste säja att vi är väldigt fina tillsammans.

 

Titta vi hittade minsann Dixie. Mycket trevligt med mer umgänge.

 

Gissa om hon var nöjd eftersom matte hade osttuben med sej. Jag och Sigrid bjuder alltid på den. Vi måste

vara rädda om alla våra vänner.

Gick hem till mej igen.

 

Väntans tider. När vi kom in skulle vi ha varsin kycklingpinne. Jag smällde i mej på nolltid. Sigrid hon tuggar

länge och tar bara kycklingen. Alltså väntar jag på att hon ska bli klar så jag kan ta resten av pinnen.

Nu ska vi snart köra en vända med aktivitetsbrädena, sen vid kvällsrundan då går Sigrid hem till sej.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards