wilmablogghund

Alla inlägg den 6 juni 2017

Av Wilma Border collie - 6 juni 2017 17:49

Skulle ägna förmiddagen åt att vänta på att det skulle bli dags att hämta Sigrid. Så det gällde

att fördriva den på bästa sätt.

Matte behagade använda min bil för att skjutsa mej.

 

Här var det länge sen jag gick så nu gäller det att kolla alla viktiga händelser. Om man använder nosen så

finns det mycket skoj att upptäcka.

 

Snälla Ekorre, jag vill ha sällskap! Eländiga typ som kastade sej i väg i trädtopparna.

 

Provade ett antal stubbar i stället. Så kollade jag massor med andra viktiga saker. När man går tillräckligt

långt genom skogen så kommer jag till min Sörmlandsledsetapp.

Träffade ett par vandrare som matte pratade tråk med i evigheter. De ville veta en massa om min etapp och

andra etapper. Matte sa att hon är etappledare och fick svaret att de borde de förstått när de såg hennes

tröja. Dementa matte fattade i vanlig ordning ingenting, noll koll på färgen hon hade på sej.

 

Jo nästan samma färg som markeringsfärgen.

 

Ska gå vidare och matte pratade om en bra runda.

 

Sjön mitt i skogen är mycket viktig att besöka. Badade en del och drack en massa vatten, började vara rejält

varmt.

 

Matte sa saker som kunde ha satt eld på skogen. Någon eller några totalt hjärndöda idioter hade gjort en

eldstad och eldat rejält. Denna måste dessutom ha tillverkats när det var totalt eldningsförbud och varning

för skogsbränder har vi haft i flera månader nu.

 

Håll dej undan sa matte. Jag skulle inte alls befinna mej här. Vadå tänkte bara kolla var alla stenar landade.

Matte firade den där nationaldagen med stenkastning!

 

De hade eldat så mycket att stenen har spruckit. På Sörmlandsleden ska eldning bara ske i i ordninggjorda

eldstäder och med eldningsförbud och skogsbarndfara så eldar man inte alls.

 

Undrar om hon är klar snart med stenkastning och brända pinnarkastning? Var ganska skönt att ligga här för

det är svalknade myrmark.

 

Så där spåren är undanröjda och förhoppningsvis händer det inte igen. Tur att vi går här ganska ofta och kan 

hålla koll. Den där tänkta rundan ställde matte in för det blev för hett.

 

Innan stenkastningen i skogen pratade matte i telefonen men jag lyssnade inte. Nu råkade hon säja vad som

är på gång och jag har väldigt bråttom till min bil.

 

Titta så bra! Jag har bytt bort min bil mot Sigrid! Var nåt krångel med busstider för Sigridmatte idag så  hon

fick låna min bil för att slippa åka till jobbet flera timmar innan det börjar. Behövde minsann inte vänta till

eftermiddagen på Sigrid. Vi gick hem till mej ett tag.

 

Vi ska visst gå och bada men Prylaffären har öppet och då måste vi hälsa på.

 

Blev hur bra som helst för det passerade människovalpar som tyckte att ge oss godis det var dagens bästa.

Tro inte att vi tackade nej till det inte.

 

Hade planerat att visa Sigrid den där jättestora vattensamlingen på Heden. Borta var den den uttorkade

marken har snott åt sej allt.

 

Gick och badade. Sigrid är en mästersimmare numer, hon som inte vågade bada när hon flyttade till sin matte

för snart ett år sen.

 

Badade mycket jag också och torkade mej så effektivt att jag tappade huvudet.

 

Hjälp mej!!! Den där pitbullen tänker slita strupen av mej. Fast egetligen hade vi jagat varandra runt grillen

och den lömska Sigrid lurpassade under en bänk. Skoj hade vi.

 

Äsch då, vara på fria tassar i Ekorrskogen var inte att tänka på. Var en massa människor där. Såg inte till

nåt annat spännande.

 

Släpp in oss! Korkade människa ser du inte att Inez vill ha sällskap!

 

Sigrid hon gjorde sitt bästa för att leka pitbull och satte sej i ordentlig respekt hos Inez igen. Tyvärr blev

det inga bilder när hon hängde i Inez öron.

 

Nyklippt gräsmatta det är grejer det att rulla på. Fler såna till mej. Lekte en stund med Inez men så skulle vi

gå hem. Nu har vi sovit ett tag men snart tänker vi trixträna en stund och sen när det är dags för min sista

runda då ska Sigrid gå hem till sej.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards