wilmablogghund

Alla inlägg den 5 juni 2017

Av Wilma Border collie - 5 juni 2017 17:48

Trodde, tänkte, hoppades att människorna skulle vara så dementa att de alldeles glömt

att Sigrid inte skulle umgås med mej idag. Försökte gå och hämta henne när jag gjorde

morgonrundan, hade ingen framgång. När jag skulle gå ut igen så gjorde jag ett nytt försök

misslyckades nu också.

 

Jo den är på riktigt den stora vattenpölen på Heden. Var tvungen att kolla noga och provdricka lite. Hade

trillat ner en del extremt välbehövligt svampvatten i natt.

 

Lekte en del med min boll, den är väldigt bra att ha när jag inte har nån kompis att umgås med.

 

Försökte rymma och hitta Inez.

 

Hittade inte Inez men i stället hittade jag Anna och Elisabeth som gärna umgicks med mej ett tag. Gick

lika bra med dom.

 

Eftersom det var vått ute så hade alla Vinbergssnäckor kommit fram och var fullt upptagna med att tillverka

flera.

 

Bra idag var sjön tillgänglig igen. Nu ska jag bada och kolla en massa.

 

Skönt i vattnet är det. 

 

Kollade noga av alla spår efter gårdagens alla okända hundar. Kände doften av flera hanar så jag markerade

ordentligt. Tänker ju lukta gott om ett litet tag så det är bäst att låta alla hanar veta vad som är på gång.

 

Lekte mer med bollen en stund.

 

Hörru And vill du umgås med mej? Jag har ingen kompis idag och känner mej så ensammen. Oartig typ som

hoppade i sjön och simmade iväg.

 

Visst är jag duktig? Skule jag kunna få belöning nu? Fick massor med beröm och självkart belöning för mycket

väl utfört arbete.

 

Här är dagens svampar några få Föränderliga Tofsskivlingar, det är en mycket god matsvamp men absolut

ingen nybörjarart då den har en väldigt giftig förväxlingsart. Hur som helst har matte nu bestämt att de här

kan jag efter som jag så fint markerade.

 

Äsch då! Jag som hade tänkt att jag skulle busa med Ossy som belöning för mitt jobb, men det verkar dött

och övergivet.

 

Turen var med mej för dörren öppnades och ut kom Ossy. Nu ska vi ha skoj.

 

Kom igen nu Ossy så kör vi. Det är perfekt svalt väder för en massa lek.

 

Vi har så skoj tillsammans, massor med skoj blev det.

 

Jag kan minsann berätta roliga historier också. Ossy uppskattade den mycket. Syns ju hur han gapskrattar.

 

Plötsligt händer det. Mitt i vårt våldsamma lekande så kom Inez. Hon var ute och rastade sin husse.

 

Här dundrade vi in i väggen så allt skakade flera gånger. En vägg mer eller mindre spelar väl ingen roll? Vi

hade skoj.

 

Fast Inez hon gömde sej under trappan när det gick för vilt till. Men hon var med och lekte hon också. Himla

skoj med så mycket bus.

 

Dags att skiljas från Ossy så jag gjorde sällskap med Inez. 

 

Inez hon kommer ihåg de här stockarna hon. Självklart så fick vi belöning för väl utförd klättring.

 

Passade på att leka lite jaktlekar vid skidbacken. Mycket skoj sysselsättning och Inez är ganska lättfångad.

 

Om jag tar den här vägen så hänger nog människorna på. Fick höra igen att jag uppförde mej precis som Sigge

brukade göra.

 

Jag lyckades ta mej till Inez hemma. Delade en korv med henne, precis vad jag behövde efter allt lekande.

Gick hem och pysslade med katterna.

På eftermiddagsrundan hälsade jag på i Rosa elefantaffären och funderade på fontänbad men avstod.

Imorgon är det Sigriddag igen eller Sigridkväll blir det eftersom vi ska hänga från eftermiddagen och hela kvällen,


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards