wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 1 juni 2017

Lyckades hitta sällskap

Av Wilma Border collie - 1 juni 2017 17:50

Tänkte att med tur så skulle de där dementa människorna ha glömt att jag och Sigrid inte skulle

umgås idag. Nähä, den turen hade jag inte Sigrid var hundnappad av sin matte så jag skulle dra runt

ensammen och övergiven. Inte hade matte lust att åka nånstans heller.

 

Jag ser nåt, detta kommer att bli bra.

 

Hittade minsann Dixie som jag inte träffat på ganska länge. Dixie hon vet precis vad matte brukar ha.

 

Såg till att matte plockade fram osten så jag kunde bjuda Dixie. Man måste vara rädd om sina kompisar.

 

Människorna pratade en massa tråk, men vi hittade en bra fläck som doftade gott. Dixie uppskattade den lika

mycket som jag. Men så skulle hon och hennes matte gå och öppna Rosa elefantaffären så jag var ensam i

flera sekunder.

 

Jag hittade minsann Rick. Bra nu kan vi leka ett tag.

 

Träffade den här lilla hunden som matte ständigt glömmer namnet på. Men hon tyckte att både jag och Rick 

var ganska läskiga.

 

Hörru vi tar väl några rejäla bus omgångar eller vad tycker du?

 

Vi lekte mycket en stund och hade väldigt skoj. 

 

Bestämde att jag skulle visa Rick en del av mon Sörmlandsledsetapp. Han har gått där men jag tänkte att jag

skulle visa och berätta hur hårt jag arbetar med assistans av Sigrid.

 

Nu har han minsann förstått att det lönar sej att hoppa upp på olika saker. Jag visade flera bra stenar som

brukar ge ost.

 

Den har dypölen är en mycket viktig sak att känna till. Bäst att passa på innan Vattentjuven har stulit den.

Ljuvligt lerigt vatten som doftar underbart.

 

Han kunde till och med posera vid den här markeringsstolpen där jag brukar sitta och se snygg ut. Måste säja

att han är väldigt lättlärd.

 

Fast det blir faktiskt inte ost på alla ställen. Rick han hoppade upp på alla stenar och mindre berg som han

kunde hitta i hopp om belöning.

 

Hm, är detta en Springer spaniel eller en fullkomlig galning? Jag tänkte lära honom att balansera på stubbar 

och hoppade upp på en. Men från ingenstans dök den här galningen upp och kastade sej över MIN belöning.

Blev inte så mycket stubbträning för Rick och hans matte skulle åt ett annat håll.

 

Jag fortsatte en bit på leden och kollade att allt var som det skulle. Ansvarsfullt uppdrag så det är bästa

skick för vandrande hundar. Den bit jag gick var helt okej.

 

Spänger är ett onödigt påfund just nu eftersom det är alldeles torrt överallt. Normalt går jag inte på dom utan

brukar använda vattnet.

 

Tränade en del på stubbalansering i min ensamhet. Inge problem med gaska små stubbar numer.

 

Enda levande varelsen som jag träffade i skogen, inte ville den umgås heller.

 

Titta vad jag kan. Matte pekade och den här doften minns jag sen i höstas. Nosade fint på svamparna som

skymtar och fick massor med beröm plus att osttuben kom fram.

 

Massor med såna här Föränderliga tofsskivlingar har fötts av det lilla svampvatten som fallit. Ett par dagar till

sen går de att plocka. Dett var en av de få svampar som jag hann lära mej förra året. Måste lära Sigrid de

här.

 

Gick och badade en del. Skönt eftersom det inte blev några bad igår.

 

Nu ligger de nya bryggorna i sjön. Var tvungen att inspektera, men märkliga saker som gungade. Matte vägrade

gå ut på dom.

 

På väg hem men när jag passerade Heden kom matte på att min boll var med. Alltså lekte jag med den en

stund.

Gick hem och gjorde ingenting. På eftermiddagsrundan var i alla fall Prylaffären öppen så jag kunde ta mej

in där och bjuda mej på lite godis.

I morgon ska jag och Sigrid träffas igen, men det blir visst nån nyordning. Vet jag inte riktigt vad det innebär.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards