wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 22 maj 2017

Hämnden är ljuv och en stor insats

Av Wilma Border collie - 22 maj 2017 17:32

ÄNTLIGEN måndag igen!!!

 

Ingen blir så lycklig som Sigrid när jag kommer efter den evighetslånga och onödiga helgen.

 

Ja Sigrid det är en hund där men honom ska vi inte träffa. Han är inte snäll.

 

Men vi träffade minsann Inez. Har inte sett henne sen den gången när hon var med mej och matte i skogen

och lärde sej en massa.

 

Nu ska vi leka, alltså jaga varandra mycket fort och länge.

 

Jag hittade en väldigt bra pinne som jag hade en massa skoj med.

 

Fast den snodde Sigrid och tro inte att Inez fick komma i närheten av hennes menar min pinne inte.

 

Efter en massa lek så skulle vi till sjön och bada. Men först skulle Sigrid gräva sina extremt viktiga gropar.

Inez insåg att det var bäst att hålla avstånd eftersom Sigrid lät mycket och högt. Ingen rör hennes heliga gropar.

 

Gick och badade. Inezmatte hade en frisbee med sej som hon slängde i vattnet. Men frisbeen sjönk, jag jobbade

hårt för att få upp den men lyckades inte. Nu ska det inte alls ligga såna på sjöbotten fast Inezmatte tyckte

att den kunde ligga kvar.

 

Dags för matte att fotbada igen,fast vattnet är visst inte lika isande kallt som förra gången.

 

Ha!!!! Jag kan visst få upp en frisbee från botten. Skulle bara skicka ut matte i kallt vatten bland de

människoätande Vithajarna som hämnd för att hon skrattade när jag trillade i sjön.

 

Fick minsann ost av Inezmatte för väl utfört arbete i vattnet.

 

Torkade mej ordentligt på behörigt avstånd från sjön.

 

Lekte en del med frisbeen på land istället.

 

Även människor behöver aktivering. Jag tänkte inte alls hämta frisbeen här uppe och Inez fattade ingenting.

Alltså fick Inezmatte ut och klättra.

 

Bravo Sigrid! Hon och Inez ägnade sej åt nån jaktlek vid människornas grill och Sigrid ansåg att närmaste

vägen var rakt genom askan.

 

Blev alltså mera bad eftersom matte hade åsikter om färgen på Sigrids tassar. Fast här blev vi gula av 

pollengröten i vattnet.

 

Nädå Sigrid jag behöver ingen hjälp men jag ska nog inte rulla mej i sluttningar. Fast nu hamnade jag inte

i sjön.

 

Inez är smart. När hon var med mej så lärde jag henne att det lönar sej att hoppa upp på den här båten

Hon hoppade upp direkt och väntade på belöning vilket hon självklart fick.

 

Det finns fler båtar och Inez visade vid alla att hon lärt sej att hoppa upp och vänta på belöning.

 

Här går det alldeles utmärkt att klättra runt och leta ost. Inez var lika duktig här och kom ihåg hur man letar.

 

Sen mötte vi ett par tjejer. Den ena hon ville klappa oss och fick bjuda på ost. Mycket trevligt. Men hennes

kompis var så otroligt rädd. I hennes hemland där har de inte hundar som bor med människor utan de driver

runt på gatorna. En gång hade det kommit nån hund rusande mot henne också.

Hon funderade länge och människorna pratade om hundar i Sverige och det där som heter Syrien. Hennes

kompis peppade henne att komma närmare.

 

Men titta här!!!! Vi fick sitta alldeles stilla med ryggarna mot henne och till slut så vågade hon klappa

lite på oss alla tre. Så modigt att våga trots att hon var så rädd. Hon fick massor med beröm och hoppas,

hoppas att hon träffar fler snälla hundar och inte behöver vara så paniskt skräckslagen. Vi ställer gärna

upp som träningsobjekt igen. Till och med Inez förstod stundens allvar och höll sej alldeles stilla.

Vi fick massor med beröm eftersom vi var så duktiga och faktiskt hjälpte till att bota värsta hundskräcken.

 

Gick hem till Inez och fikade, fast vi var så trötta av allt hålligång så vi somnade under bordet en stund.

 

På väg hem och det ser ut som det brinner på Heden. Gör det inte, det var nån dåre som tyckte att det var

jätteskoj att vara ute och sladda med bilen.

Gick hem till mej och idag skulle Sigrid med som vanligt, inga konstiga påhitt med Sigridmatte hemma. Här

ska de vanliga rutinerna följas varje dag.



 
 
Andre

Andre

23 maj 2017 23:49

Du lyckas verkligen fånga leken otroligt bra på bild.

http://hyrasgasten.spotlife.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards