wilmablogghund

Alla inlägg den 16 maj 2017

Av Wilma Border collie - 16 maj 2017 17:51

I dag hade matte idéer om att vi skulle aktivera oss och det kunde vi minsann göra i hemmaskog.

 

På väg mot var vi nu skulle så träffade viden här Taxkillen, möter honom ibland.

 

Sigrids åsikt om aktivering. Gräva en ny jättegrop på Heden. Fick vänta i evigheter innan hon var färdig.

 

Gick till sjön och rejsade fort och massor.

 

Hm, detta är alltså de nya bryggorna. Tycker att stranden har varit alldeles perfekt utan bryggor så de kan

fortsätta ligga här. Men snart börjar människorna bada och de vill visst ha bryggor.

 

Efter att ha badat en del så inspekterade vi de gamla vanliga bryggorna, mycket viktig hundsysselsättning.

Sen ägnade vi oss åt att besöka den där båten som ger godis och lite annat.

 

Ja du Sigrid detta är skumt. Vi ska nåt med det här trädet men det finns ingen ost på det.

 

Jaha om vi håller på och går runt trädet så får vi ost. Märklig men lönande sysselsättning. Sen hittade matte

andra träd och där skulle vi gå slalom mellan stammarna. Jodå vi fattade men det blev inga bilder på det.

Tydligen klarade hon inte av att både dirigera oss och fotografera samtidigt.

 

Detta är också fullkomligt omöjligt att få på bild, gå i en åtta runt mattes ben. Sånthär brukar jag göra

på kvällarna. Testade med Sigrid och hon är smart så visst klarade hon av det.

 

Sigrid fick balansövningar på riktigt små stubbar, klarade hon galant.

 

Ja jag kan vinka, jag är väldigt bra på det i alla fall när det finns godis i närheten.

 

Klättra på den gamla stättan skulle vi också göra. Finns faktiskt hur mycket som helst som man kan använda

för en massa olika aktiveringsgrejer.

 

Kom Sigrid, nu kommer det att bli superskoj.

 

Ossy var hemma och ute, han blev alldeles överlycklig när han fick se oss. Tror att han är kär i mej.

 

Massor med skoj bus och brottning blev det. Tro inte att vi mobbade Sigrid hon var med på en massa roliga

jaktlekar.

 

Kom på att vi skulle passa på och göra mer roliga saker.

 

Bada ihop med Ossy är alltid trevligt. Han är en mästerbadare.

 

Hörru den här pinnen är faktiskt min!!!!!

 

Hm, jag trodde att Ossy var en gentlehund men han stal MIN pinne och tänkte inte alls återlämna den.

 

Jag skickade ut min assistent Pitbull Sigrid som verkligen gjorde allt för att se till att jag skulle återfå pinnen.

 

Hon är bra min assistent för hon lyckades få Ossy att släppa den. Jag tänkte käka upp den bara för att den var

min.

 

Hur gick detta till? Nu har Ossy den igen och Sigrid verkar inte bry sej. Men så struntade vi i allt vad pinnar

heter och ägnade oss åten massa annat skoj istället.

 

Jaha, ska detta innebära att det är dags att skiljas åt? Hade det funnits nån rättvisa i hundvärlden så kunde

Ossy ha fortsatt att hänga med oss.

 

Stackars Ossy, här vandrar han ensam och övergiven. Matte har sagt åt honom att gå hem till husse. 

 

Gick genom Tråkskogen där Sigrid hittade väldigt intressanta saker. Orienteringskontroller är spännande.

 

Perfekt äntligen ett ostträd! Självklart ordentligt länsat.

 

Fast Sigrid behöver allt lära sej att torka sej om munnen.

Så fastnade vi i koppel eftersom det var en massa skolbarn ute och letade såna där kontroller.

 

Sigrids senaste och största intresse. Stå och titta på en massa myror som släpade runt på allt möjligt till

stacken. Nåt så spännande var tydligen väldigt länge sen hon såg.

 

Tränade på passivitet en stund. Jag har inga problem med det men bra för Sigrid att träna på att bara ligga

och titta fast det rörde sej folk i närheten.Sen var det dags att gå hem. Faktiskt så somnade vi väldigt gott när

vi kom hem, tar på krafterna att testa en massa nytt plus allt bus med Ossy.

Gick en sväng på eftermiddan men hände inget av värde.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards