wilmablogghund

Alla inlägg den 11 maj 2017

Av Wilma Border collie - 11 maj 2017 17:55

Först hette det att vi skulle åka nånstans idag men sen hade matte huvudvärk och ingen lust.

Människor är ett klent släkte, alltså skulle vi hålla oss hemma.

 

Så här ser det utnär Sigrid ska hämtas, alldeles överlycklig blir hon när jag kommer eftersom hon hon tror

att hon varit ensam i flera veckor. Sanningen är att det rör sej om ett par timmar bara.

 

Här tänkte Sigrid stanna resten av dagen. Nån annan hund hadegrävt en jättegrop och den var minsann hennes.

Behöver väl knappast berätta att hon förbättre den ännu mer och det slutade med att matte mer eller mindre

fick släpa iväg henne.

Tanken var att vi skulle ha gått genom Tråkskogen men den och Heden och en massa annat var fullt av

skolbarn så dit skulle vi inte.

 

Röjde ett tag på gräsmattan vid sjön för där var vi ensamma.

 

Jag badade och Sigrid hon grävde nya fina gropar. Undrar vad hon ska ha alla till och idag så behövde hon inte

försvara dom heller.

 

Här var det ett tag sen vi gick så vi bestämde att det skulle bli bra och det var bara för matte att följa med.

 

Detta är ett av våra ostställen. Jodå det skulle vi ha fått om den där dementa hade kommit ihåg att ta med 

den. Fel jacka och osten kvar hemma, fullkomligt oförlåtligt. Vi fick annat godis.

  Hm,jag ser nåt där borta.

 

Långt där borta är det en svart prick och nu har Sigrid också upptäckt den.

 

Vi hade hittat Inez som hade varit fullt sysselsatt med att spåra oss.

 

Tog med henne till Hasselskogen och jag visade hur man balanserar på trädstammar, saknade fortfarande 

ostutdelningen.

 

Så skulle Inez prova men................Sigrid lider av ett extremt habegär just nu. Stocken var hennes så hon

jagade bort stackars Inez.

 

Kom inte nära MIN stock. Sigrid totalvägrade att låta Inez prova. Stockbalansering är faktiskt en trevlig hobby.

 

Jag hittade ett av alla mina gömda gamla ben. Hade väldigt skoj med det en stund. Fick ha det i fred för

Sigrid var upptagen med nåt annat och Inez förstår inte hur skoj de kan vara.

 

Här är det bra eftersom man kan springa massor och väldigt snabbt. Mycket springa blev det.

 

Skogsagility fick i alla fall Inez utföra utan att Sigrid hade åsikter. Verkade som om hon gillade det.

 

Men detta gick inte, Sigrid äger alla trädstammar. Jag får balansera bredvid henne men inte Inez då säjer

Sigrid fula ord.

 

Kanske skulle ta och visa Inez hur hårt jag sliter som fyrbent etappledare och Sigrid som min assistent.

Men enligt tråkmatte så skulle vi inte alls gå där idag.

 

Här ska det enligtmatte vara en stor damm men inte nu Vattentjuven har stulit allt. Hittade bara lite lite

så vi kunde dricka. Vi finns faktiskt i busken för det var där vattnet fanns.

 

En del väljer då de märkligaste vägar. Knappast smartaste valet och det tog sin tid innan de hade lyckats ta

sej ur grenhögen. Ja, ja bra hjärngympa att leta lösningar.

 

Pitbull Sigrid försöker slita öronen av Inez. När det inte funkar med öronen så brukar Inez läppar ligga illa till.

 

Passerade hemma hos Inez vilket var lönande för där fanns det minsann korv. Mycket gott och precis vad vi

behövde.

 

Passerade en hund som vi inte hade träffat. Trevlig typ som nog gärna hade lekt med oss. Tror han blev lite

kär i mej.

 

På väg hem och det är bara att inse att många katter är lika oartiga som Ekorrar. Inte ville den här söta tjejen

hälsa på mej inte.

Gick hem till mej.

Jag har insett att min vinterpäls har gjort sitt alltså är det dgas för sommarmodet.

 

Detta är vad matte fick ihop på en liten stund med hjälp av borste och kam. Men jag har många gånger mer

att göra mej av med. Ser faktiskt fram emot en svalare tillvaro.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards