wilmablogghund

Alla inlägg den 7 maj 2017

Av Wilma Border collie - 7 maj 2017 17:32

Blev faktiskt en bra dag trots avsaknaden av Sigrid. Först tänkte matte åkte till en skog men sen 

ändrades planerna. Den skogen kan vi ta en dag när Sigrid är med.

 

Skoj! Matte trollade fram en frisbee till mej. Till och med hon som är en usel kastare lyckas få iväg den

ganska långt så jag kunde springa mycket.

 

Ja, ja jag kanske ser lätt galen ut men jag hade väldigt väldigt skoj med den.

 

Gissa vad detta föreställer? Helt plötsligt dök Inez upp så jag brottade ner henne. Hon finns under mej nånstans.

 

Hon kom loss från mitt grep och sen ägnade vi oss åt jaktlekar en stund.

 

Helt plötsligt så hade matte trollat fram en av mina bollar också. Väldigt roligt och den är min, bara min.

 

Lärde Inez att man kan ha väldigt skoj med en frisbee. Jag har mycket viktigt att lära henne om hur man

roar sej och aktiverar sej.

 

Hittade en bra pinne och testade dragkamp. Jag vann naturligtvis.

 

Avslutade alltihop med lite trevligt rulllande.

 

Tog en sväng i skogen också. Hade inte hänt nåt värde.

 

Gick till sjön och provade fribeen där, den ska liksom flyta.

 

Gick alldeles utmärkt att hämta den i vattnet, den här gången.

 

Nästa kast och den glömde att flyta och sjönk i stället. Jag tänkte INTE doppa nosen i vattnet och inte

skulle den ligga kvar heller.

 

Matte badar, eller i alla fall fötterna. Enligt henne kommer detta aldrig mer att upprepas. Iskallt vatten

(är inte alls kallt bara svalt och skönt) och dessutom kryllar sjön av människoätande Vithajar.

Frisbeen kom upp ur vattnet. Den här har dessutom en mycket speciell historia. Sigge fick den för många år

sen, en gång hade han den med sej i skogen. Badade i sjön vid mattes förra Sörmlandsledsetapp med den.

Frisbeen sjönk (nä matte gav sej inte ut och dök) borta var den. Alldeles nära finns inloppet till bäcken som

rinner vid vår korta etapp. Våren efter så grejade Sigge med bäcken på ett ställe och hittar i frisbeen där!!

Fast nu har matte fattat beslut om att den ENDAST får användas på land.

 

Inez har verkligen lärt sej det här med att hoppa upp på bord och få ost. Det är en mycket lönande grej.

 

Begriper absolut inte varför Inez matte ansåg att Inez skulle bada efter att ha röjt runt bland all aska i grillen.

Aska är säkert bra för pälsen eller nåt. Blev mera bad och vi hundar som inte är klena och fryser för minsta

lilla badade självklart ordentligt. En viss matte gnällde om det iskalla vattnet.

 

Gick vidare till Ekorrskogen. Undrar om alla Ekorrar flyttat för jag såg inte till nån.

 

Som sagt Inez är väldigt läraktig och fattar snabbt vad hon ska göra. Detta med hoppa upp på bänkar har

verkligen fastnat. Självklart fick vi ost. 

 

Ett par stycken kommenterade på Facebook och funderade på varför inte Inezmatte fick ost när hon satt på

en bänk. Titta idag fick hon!

 

Gick hem till Inez och hittade hennes fågel som jag har utsett till MIN leksak. Den hade jag mycket skoj med.

 

Visade sej att Inez har en rosa fribee som hon inte förstått hur man leker med. Alltså gav jag lektioner. Fast

jag rekommenderar inte att bära den så här. Synfältet blir väldigt begränsat.

 

Rullade en del på hennes gräsmatta. Mycket skönt och dessutom lönande.

 

Om man rullar ordentligt så växer det upp kycklingpinnar ur gräset. Har jag aldrig varit med om förut.

Måste komma ihåg att praktisera detta ofta.

 

Inez hade också en sån här skoj snörboll. Testade den ordentligt och den var lika skoj som min.

 

Hörru Inez det är dags att du lär dej hur man leker med såna här. De är faktiskt väldigt skojiga. Man både kan

be människan kasta den eller kasta runt med den själv. Tror hon behöver fler lektioner av mej.

 

På väg hemåt och nu ser jag nåt trevligt.

 

Sniff som jag senast träffade i går. Bjöd honom på lite ost. Jag måste hålla mej väl med alla mina kompisar

så de vill umgås med mej.

 

Lekte lite med honom också. Fast han var koppelfånge så vi kunde inte busa loss ordentligt.

Gick hem, slappade medan matte som envisades med att hon frös efter badet satt med fötterna i varmt vatten.

Vadå, jag har badat massor och inte fryser jag om tassarn, Sigrid brukar simma och inte fryser hon heller.

Människor är klena!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards