wilmablogghund

Alla inlägg den 6 maj 2017

Av Wilma Border collie - 6 maj 2017 17:45

Lördag alltså ingen Sigrid och ensamhet. Fast när jag skulle på långrunda så gjorde jag ett tappert

försök att gå och hämta henne. Hade ingen framgång.

 

Så här brukar inte Heden se ut, massor med bilar, männsikor och prylar. Dags för årets första bakluckeloppis.

Träffade mycket folk jag känner, sånt är alltid trevligt.

 

Detta var mycket märkligt, tog en liten stund innan jag insåg att det var konsgjorda hundar.

 

Just ja den där bakluckeloppisen är bra. De säljer nämligen korv till sugna hundar. Men snålmatte köpte bara

en enda till mej.

 

Träffade i alla fall Anna som var mycket på Pryl 7an när den fanns. Mycket trevligt.

 

Så kom Elisabeth som ägde Pryl 7an, försökte bjuda mej på bulle. Nä jag ville inte ha det är bättre med korv.

Gick vidare och träffade fler bekanta människor.

 

Träffade Beaglevalpen, var ett tag sen sist, men nu är hon nästan vuxen.

 

Minuten senare så träffade jag Rocky. Trevligt hade sällskap med honom en liten bit.

 

Jaha tänk om jag haft nån kompis med mej då kunde det ha blivit en massa skoj rejs här. Rejsa själv är inte

alls samma sak.

 

Fast jag klär verkligen bra i vatten. Badade en del bäst att passa på medan det finns vatten i sjön.

 

Städade bort en del pinnar som flöt runt. Ska de inte göra.

 

Allt ska man hitta. Varför flyter det runt en pulka i sjön? Om människor kunde hålla ordning på sina saker.

 

Det lönade sej att hoppa upp på båten nu också, serverades ost.

Letade efter nåt skoj men hittade ingenting, alldeles ödligt träffade varken människor eller hundar.

 

Ingen Ossy här, jag som var sugen på umgänge.

 

Nä ingen Ossy här borta heller. Fortsatte min ensamma vandring. Gick till Tråkskogen, kanske skulle jag

hitta nåt skoj där.

 

Matte upptäckte bara att snart börjar blåbärsriset att blomma. Hoppas det blir mycket blåbär i år för förra

året kom jag på att det är gott hundgodis.

 

Provade diverse bänkar och alla gav utdelning.

 

Här har det gått hundar jag känner men inte var de ute nu inte.

 

Ännu mer folk på den där loppisen. Skulle passera den igen vilket blev väldigt bra. Först träffade jag en del

både kända och okända människor och hundar som ville umgås.

Så hände det........................

 

Sigrid!!!!! Hennes matte berättade att Sigrid hon hade minsann börjat spåra vid torget och sen följt mina spår.

Bra jobbat då de var ett par timmar gamla. Mycket trevligt att få träffas fast det är tråklördag.

 

Träffade en annan hund som väldigt gärna ville leka. Men det var inte alldeles lämpligt bland alla människor.

 

Sigrid hon ägnade sej åt favorithobbyn gräva gropar. Så fort det är sand eller mjuk jord ska det grävas rejäla

gropar. Märklig hobby.

 

Så träffade vi Sniff, han är en trevlig typ.

 

Sen kom Sigrids granne Pudelvalpen, umgicks med henne också. Helt plötsligt kändes mitt eländiga liv väldigt

bra. Men allt skoj har ett slut. Jag skulle gå hem till mej och Sigrid hem till sej. Korkat vi kunde ha hittat på

nåt skoj tillsammans istället.

 

Titta äntligen har kommunen satt igång ena fontänen. Bra för jag var törstig och om det blir hett igen så

går det utmärkt att bada här. Gick hem och hade tråkigt medan matte höll på med tråk.

Gick på eftermiddagsrunda träffade i alla fall Chihuahua DeeDee, men alla affärer var stängda.

För se vad jag ska hitta på i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards