wilmablogghund

Alla inlägg den 5 maj 2017

Av Wilma Border collie - 5 maj 2017 17:44

Korkade mänskliga påhitt när Sigrid skulle hämtas. Nu har ni haft så mycket i så många dagar att

idag kan ni ta det lite lugnt. Så hörde jag nåt om att det skulle bli väldigt varmt också.

 

Ingen skjuts till nån bra skog inte. Vi kunde gå i hemmaskogarna enligt matte. Korkade påhitt.

 

Men här har jag fattat ett beslut, vi går och hälsar på Inez.

 

Var ett mycket bra val av mej. Titta så lycklig Inez blev som var alldeles ensammen och övergiven ute på

sin tomt.

 

Vi såg till att komma in på tomten och sen lekte vi. Inez var överlycklig för sällskapet.

 

Skoj lek, nedläggning av Inez. Fast hon var alltid uppe lika fort igen.

 

Så där vi fick med oss Inez och hennes matte på våran runda mot okända mål.

 

Tog rejäla rejs på gräsmattan vid sjön, bäst att passa på nu innan människorna invaderar för då får vi inte

vara där.

 

Varmt blev det tur att sjön är nära så vi kunde svalka oss.

 

Alldeles vidstilla var det med spegelblank sjö. Sist jag badade här så var det rejäla vågor.

 

Hörru Inez vad har du? Det där borde nog jag ha eller???

 

Jag lyckades sno bollen. Alla bollar är mina.

 

Sigrid var minsann inte sämre hon. Mästersimmerskan simmade ut efter bollen som människorna var övertygade

om att den var för stor för hennes lilla mun.

 

Finns ingenting som är för stort för Sigrid. Här står hon stolt med bollen mellan tassarna. Så klart hon fixade

att få tag på den.

 

Sen körde vi många och mycket snabba rejs igen. Tror det är ytterst få hundar som kommer upp i samma

hastighet som jag och Sigrid.

 

Nybadad blöt päls och en sandhög det är grejer det. Gissa om vi blev fina efter några vändor i den.

 

Syns i alla fall den del på Sigrid. Blöt med halva sandhögen i pälsen, det är perfekt pälsvård det.

 

Hörru det där dags för ost, vi är samlade på bordet. Jo vi fick ost. Hörde att matte pratade om att det kommer

att bli spännande på svampträffen i september. Då ska det sitta en massa människor vid borden och hon började

se hur jag promenerar runt bland deras mat.

 

Mera bad och Inez hade en pinne som jag skulle ha. Fick tag på den utan problem.

 

Titta! Inez simmar för allra första gången i sitt liv. Gick alldeles utmärkt.

 

Fast pinnen fick hon inte med sej så den hämtade jag. Ska inte flyta runt såna i sjön.

 

Ännu mer såna där idiotsnabba rejs. Undrar om det finns några mästerskap i det? Jag och Sigrid borde vara

självklara vinnare. Så började det dyka upp människor så vi skulle gå vidare.

 

Inne i Ekorrskogen börjar det vara väldigt grönt och fint nu. Faktiskt var det så varmt att det var skönt att

vara i skuggan.

 

Sigrid hade en lektion med Inez och lärde henne att det lönar sej att hoppa upp på bänkar här.

 

Inezmatte utnyttjade också bänken men hon fick minsann ingen ost för besväret. Men det fick jag.

 

Gick hem till Inez men då var det så varmt att det var skönast att slappa under bordet i skuggan. För varmt

för mer lek och sen skulle vi gå hem till mej.

 

Nästan hemma men vi hade tur och stötte på godisutdelning. Verkligen vad vi behövde.

Slappade hemma hos mej ett tag. Sen var det dags för eftermiddagsrunda. Självklart så glömde matte

kameran hemma. Först fick vi godis vid Prylaffären, sen träffade vi en del människor vi känner. Hamnade

hos Inez igen eftersom matte skulle lämna nån laddare där så Inezmattes telefon börjar fungera igen. Lekte

lte men det var väl hett.

Skulle gå hem med Sigrid och då sa matte en massa såna där märkliga ord över den glömda kameran.

I kärret nära Sigrids hemma där var minsann två Hälge ute och betade. Det hade varit nåt för Sigrid det.

Men ingen av oss märket dom.

Sen hördes de där otrevliga orden "Ses på måndag". Onödigt, helger borde avskaffas omgående.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards