wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 3 maj 2017

Tränat samarbete

Av Wilma Border collie - 3 maj 2017 17:41

I dag skulle det vara en alldeles vanlig skogsdag. Matte behagade använda min bil så vi blev

skjutsade till skogen.

 

Bra ÄNTLIGEN skogen som jag skulle ha varit i för flera dagar sen men matte alltid haft usla ursäkter. Nu 

gäller det att kolla vad som hänt sen sist.

 

Tänk vad det är bra att vara två så vi kan diskutera alla dofter, sånt begriåer inte människor.

 

Stenmurklor finns det överallt nu men risken är stor att de dör torkdöden.

 

Vatten! Men ytterst lite borde vara massor här. Eländiga Vattentjuv!!!!!

 

Jaha och där försvann Sigrid på förbjudna äventyr. Bara att vänta då..........

 

Här kommer hon, som vanligt från oväntat håll och matte frågade vänligt om hon möjligen hade planerat att

vara koppelfånge idag.

 

Jo, jo förbjudna äventyr skapar törst och det fanns bara lite lerigt vatten men det passade visst rymlingen.

 

Jaha vad ska vi hitta på nu då? Skogen är enorm så nåt skoj borde det finnas.

 

Som sagt Sigrid har fördelar som är så liten. I denna yttepytte bäck fick minsann hon plats men inte jag.

 

Fanns ett bredare ställe där jag i alla fall kunde dricka. Vem vet nästa gång kanske allt är stulet.

 

Spanade av skogen, det var länge sen jag var i den här delen. Kollade massor med ställen där det borde finnas

en massa trevligt vatten men inte en droppe allt stulet.

 

Hittade mer Stenmurkelvalpar. Undrar om de hinner bli vuxna innan de dör torkdöden?

 

Hörru den här stenen borde ge ost eller??? Jo vi fick ost.

 

Vidare mot nya äventyr. Längre fram kan det med tur vara väldigt bra.

 

Hm, Vattentjuven hade självklart hittat den här lilla, lilla nästansjön också. Där vi står där skulle det ha gått

att simma en normal vår.

 

Sigrid hon är rena Mästersimmaren hon. 

 

Nåt är fel, antingen är det för lite vatten eller så är jag för stor. Inte kunde jag simma inte. Fick bara vatten 

till magen. Hundlivet är orättvist såg så skönt ut när Sigrid simmade.

 

Vi har tassarna fulla i skogarna, så mycket dofter att hålla reda på. Allt måste kollas mycket noga.

 

Vi har faktiskt gjort ett grupparbete. Vi hjälptes åt att hitta den här Stenmurklan, visst var vi duktiga? Får vi

ost? Vi fick både ost och beröm för väl utfört jobb och samarbete.

 

Visst är den fin våran Stenmurkla. Matte funderar på vem av oss som extra markerat den med ett par

pälsstrån.

 

Upptäckte att Sigrid låg och rullade sej i nånting. Tänkte att hon kanske hade hittat nåt ben.

 

Kompisrull det är grejer det. Begriper inte varför matte hade hysterisk roligt åt oss. Hon kunde faktiskt ha

provat hon också. Vi delade nämligen på en rejäl hög efter Hälge som doftade alldeles utsökt. Alltså kan vi

samarbeta även med sånt. Enligt matte är det inte många tråkiga minuter tillsammans med oss inte. Alltid

händer det nåt.

 

Helt plötsligt hade nån tappat en massa godis långt inne i skogen. Länge sen sist men vi städade noga bort

minsta lilla smula. 

 

Här syns Storviltjägaren i positionen jag tänker strax dra och jaga nåt förbjudet. Hon misslyckades eftersom

matte genomskådade hennes planer.

 

Leka måste vi också göra. Mycket skoj jaktlek och hade det varit normalt skulle vi ha sprungit genom en

massa vatten här. Nu var det torrt så det dammar.

 

Äsch! Dags att gå till bilen igen. Men vi hade varit flera timmar i skogen och det började bli bra varmt.

Åkte hem till mej, slappade och gnagde ben. Gick ut på eftermiddagsrunda, hände ingenting av värde.

Lämnade hem Sigrid som alltid ser ut som hon ska vara alldeles ensam i flera veckor i stället för 1-2 timmar

innan hennes matte kommer.

I morgon lär vi hitta på nåt annat förhoppningsvis skoj





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards