wilmablogghund

Alla inlägg den 2 maj 2017

Av Wilma Border collie - 2 maj 2017 17:43

Min bil användes när Sigrid skulle hämtas, trodde alltså att det väntade nån bra skog idag också.

Nähä vi skulle till Eskilstuna.

Matte stannade där en av mina människokompisar bor.

 

Först pratade matte med Selma, men henne skulle inte vi träffa.

 

Så kom Ann-Marie och försökte bjuda mej på godis. Äter inte godis, hon hade säkert nån lömsk hundnapparplan

eller så. Sigrid satt i sin bur och visade bästa Fjortisminen, hon ville inte heller ha godis. Människor är inte alltid

pålitliga det vet vi minsann. Tog godis när matte erbjöd oss.

Sen passade vi bil medan matte gjorde nåt mänskligt tråk.

 

Nu borde det i alla fall vara så att vi ska få köttbullar, befinner oss på rätt ställe. Många hundar har passerat

bara att hoppas att de inte hittat till köttbulleserveringen.

 

Hej! Vet du vi svälter, vi har inte ätit sen vi var här senast. Skulle vi kunna få köttbullar?

 

Vi fick köttbullar så vi slapp svältdöden idag också. Mycket gott var det.

Sen innan vi skulle åka vidare försvann matte, jag hårdbevakade Tortyrkammardörren och Sigrid grät. Kanske

att matte spolade ner sej där inne. Blev upplysta om att vi är sällsynt larviga hundar.

 

På väg hem men matte har haft den goda smaken att stanna vid en skog. Vi måste faktiskt ut och röra på oss

och greja med viktiga hundsaker.

 

Huggormsskogen var ett tag sen vi besökte, kanske finns det nåt skoj här?

 

Olika djur hade rört sej där i alla fall. Kollade noga av spåren efter dom.

 

Lyckades hitta lite vatten, men Vattentjuven härjar här också.

 

Passade på att leka och ha en del skoj rejs.

 

Här fanns det i alla fall mer vatten. Behövdes eftersom det var varmt och jag var törstig.

 

Det har sina fördelar att vara liten. Sigrid kunde minsann simma här.

 

Äsch! Jag är för stor inte kunde jag simma här inte. Fast vattnet var svalt och skönt.

 

Bestämde oss för att gå och kolla ett annat ställe. Kanske skulle det finnas roliga saker här.

 

Jaha enligt matte borde det ha varit typ en liten sjö här, men Vattentjuven har stulit allt. Ruskigt torrt är

det.

 

Blåsta på mer bad så hittade vi Vilda grisarnas restaurang. Kanske skulle det vara även Hundarnas restaurang?

 

Sigrid hittade en skräphög som idiotiska människor hade dumpat där.

 

Jag hade betydligt större framgång för nåt djur hade tappat sitt ben här. Alltså är det mitt!

 

Sigrid trodde minsann att det var hennes. Fast detta  skulle hon inte rulla sej på.

 

Ha, ha vad det är skoj att retas. Ta benet i munnen och sen springa snabbt förbi Sigrid många gånger. Bara

för att jag kan. Men sen gömde jag benet, kommer säkert till användning fler gånger.

 

Så har matte påstått att det är dags att gå till bilen och åka hem. Fullständigt onödigt enligt oss men det

var bara att följa med.

 

Det var VARMT, kolla temperaturen på min balkong. Nästan 38 grader i solen. Nu ska matte sluta titta på den

säjer hon.

Vi slappade och tuggade en del på vår märgben innan det var dags för eftermiddagsrunda och lämning av 

Sigrid. Vi passerade Rosa elefantaffären så självklart gick vi in och fick godis. Hörde att Sigrid hade kastat sej

in genom dörren där i lördags, bra att hon visar sin matte var det är godisservering.

Lämnade hem Sigrid och hörde att i morgon då ska vi få en ordentlig skogsrunda i nån bra skog. Låter mycket

bra hoppas matte inte hittar några dåliga ursäkter.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards