wilmablogghund

Alla inlägg den 30 april 2017

Av Wilma Border collie - 30 april 2017 17:37

Dagen kunde ha börjat bätre, mycket bättre enligt matte. Vi vaknade och katterna ville ut på

balkongen. Matte öppnade balkongdörren och då rasade gardinstången rakt i huvudet på henne.

Hur det kunde släppa är ett mysterium.

 

Detta utlöste en massa märkliga ord frånn matte.

 

Öppen balkongdörr och ut rusar gissa vem ( Kleptoman Leya) och tar ett hopp upp i en balkonglåda.

BRAK! Jo det skulle bytas jord där, men inte idag utan nån gång när matte ska plantera nya växer. Nya mycket

märkliga ramsor hördes.

Lyckades klara av min morgonrunda utan katastrofer. Hemma igen så var matte sysselsatt med att byta

gardiner, skulle göras nån dag men inte idag. När de var på plats så insåg hon att de satt med avigsidan ut.

Nya hemska ramsor som skulle få en borstbindare att rodna. Börja om från början.

Ungefär nu upplyste matte om att hon tänkte INTE köra bil till skogen idag. Nåt om att bilen med största

säkerhet skulle falla sönder i molekyler. Så missade jag den där tänka bra rundan.

Kollade noga in den där pinnsamlingen som ska eldas upp i kväll. Hittade inget av intresse.

 

Lekte med bollen en stund i brist på roligare saker att göra.

 

Helt plötsligt dök det upp en Goldentjej som jag inte har träffat. Mycket trevligt för hon ville leka med mej.  

Vi hade väldig skoj tillsammans medan människorna pratade en massa tråk. Men sen skulle vi åt olika håll.

 

Hittade ett bord som jag inte hade provat. Bra bord för det gav ostutdelning.

 

Gick in i Ekorrskogen, var länge sen jag passerade den. Nu börjar det bli riktigt grönt där.

 

Dröjer inte så länge innan Häggen börar blomma.

 

Även jag kan misslyckas, även om det är sällsynt. Egentligen hade jag tänkt ta ett vackert hopp över det

fallna trädet. Vet inte hur jag hamnade så här.

 

Kollade noga men alla Ekorrar var nån annanstans, tycker fortfarande att de skulle kunna komma och umgås 

med mej.

Passerade campingen som är alldeles proppfull så till sjön skulle jag inte.

 

Lekte mera med bollen nedanför skidbacken.

 

Har fångats i onödiga kopplet, var hundar i närheten som jag inte skulle ha närkontakt med av olika 

anledningar. Tittade självklart efter Ossy men han syntes inte till nånstans.

 

På fria tassar igen så jag ägande mej åt en del balansövningar, såna belönas alltid med ost.

 

Alldeles dött i skogen, inga hundar människor eller Ekorrar. Synd om mej.

 

Fördrev en del tid med skogsagility. Jag är superbra på att flyga över fallna träd ( det där i Ekorrskogen kan

vi glömma). Gick vidare och så såg matte att det kom en människa. Hon kallade in mej och jag blev

koppelfånge. Människan kulle passera oss och sa surt åt matte att hålla reda på mej för hon var hundrädd.

Eh, jag var koppelfånge och minst ett par meter från sura människan.

 

När nu tillvaron bara består av en massa tråk så gäller det att försöka sätta nån guldkant på den.


 

Vad gapar ni om? Jag har faktiskt rätt att bada här!

 

Oförskämda typer de här två, de sa massor med fula ord på sitt fågelspråk. Sjön räcker till alla.

 

Jag struntade i de svärande fåglarna och badade i alla fall.

 

Kollade av en brygga också, det är faktiskt väldigt viktigt att ha koll på dom.

 

Slut på rundan, dags att gå hem till mina katter. Matte städade balkongen för andra dagen på raken. Men

nu är all jord borta.

Så hörde matte grannungar och hur det klirrade av glas från trappen.

 

Syns inte så bra, men det ligger en massa glasskärvor överallt, både inne och ute. En ruta i porten som de

haft sönder.

Matte har lyckats vara FYRA vändor hos dom, men de har inget gjort fast en annan granne till och med sett'

och fått ett fönster förstört. Glaset det tänkte de inte ta reda på.

Innan jag skulle på eftermiddagsrunda så sopade matte ihop allt både ute och inne så jag skulle kunna passera

utan att skära sönder tassarna. Vilka nya ord matte kunde vill ni inte veta.

Träffade Rottis Helga för hennes matte ska visst vara taxi åt mej i morgon. Har hört att jag kommer att få en

mycket bra dag med Sigrid i morgon. Kan behövas efter denna dag.

Tror inte att jag ska titta på elden i kväll, matte har fått för sej att hon antagligen kommer att trilla in i den

eller nåt så illa som allt gått idag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards