wilmablogghund

Alla inlägg den 29 april 2017

Av Wilma Border collie - 29 april 2017 18:35

Först tänkte matte att vi skulle åka till en bra skog idag. Men sen ångrade hon sej.

Tråkmatte! Skyllde på att det blåste kallt och andra korkade ursäkter.

 

Kollade om det fanns några spår av kompisar. Gjorde det inte, i alla fall inga färska och det var alldeles

övergivet överallt.

 

I brist på bättre sysselsättning så ägande jag mej åt lite gympa. Bakbenen uppåt sträck.


 

Lika bra att ge frambenen en omgång också när jag ändå höll på.

 

Så efter avslutat gympapass passade det bra att leka med bollen en stund. Var ett tag sen matte kom ihåg att

ta med den. Hade mycket skoj.

Gick vidare i jakten på nåt skoj eller möjligen sällskap.

 

Så där jag har passerat läskiga bron på spårvägen utan problem. Men jag förväntar mej belöning för väl

utförd vandring på gallerbro.

 

Kollade av om det hänt nåt. Nä inget skoj alls verkade det som. Övergivet var det också ibland kan jag träffa

hundar eller människor här,

 

Du jag klättrade upp så jag borde få nåt eller? Synd att inte mina långa dräggeltrådar syns på bilden man jag

fick ost.

 

In och kollade Hasselskogen. Gillar såna här upphöjda lägen då har jag bra koll på vad som finns.

 

Jaaaaaaaa! Det låg kvar! Vet att jag lämnade ett sånt där borttappat ben här för ganska länge sen.

Nu hittade jag det.

 

Gnagade lite på det en stund. Bra detta med alla ben som finns överallt i mina skogar. Sigge han hittade en

massa prylar hela tiden, men jag inriktar mej på att hitta borttappade ben jag.

 

Provade några olika stubbar. Alla var väldigt bra eftersom jag fick belöning.

 

Nä hur jag än letade så fanns det inget skoj. 

 

Kanske kan det finnas nånting här borta? Matte pratade om att med tur så skulle jag kunna träna lite.

 

Ja jag kan det här nu. Är inte alls några problem att nosa på dom.

 

Jo nu har det fötts Stenmurklor på det här stället också. Självklart fick jag en massa beröm för väl utfört

arbete.

 

Gick vidare i skogen och inte ens en Ekorre såg jag. Kände mej som världens ensammaste hund.

 

Detta var de enda jag såg och Myror är ingenting att umgås med. De bara jobbade med sin stack.

 

Jo jag har hört att du har pratat om min etapp, ska vi gå den nu? Nähä skulle vi inte alls, det ska vi en annan

dag. Allt skoj ska tydligen alltid hända en annan dag.

 

Ni då vill ni umgås med mej? 

 

Tråkänder! Tror de letade efter vatten, hade det varit normalt så skulle det vara som en damm här men inte

nu.

 

De hittade i alla fall vatten i bäcken. Fast det är alldeles för lite där också.

 

Nu tänker jag gå och bada. Enligt matte så blåste det svinkallt och var inte alls badväder.

 

Äsch, det var inget fel på vattnet inte, riktigt skönt var det. Men inte var det några andra hundar här och

badade.

Skulle gå hem till tråkhemma.

 

Passerade Prylaffären och fick godis. Precis vad jag behövde denna tråkdag.

Gick hem och umgicks med katterna istället.

Tråkrunda på eftermiddan också, träffade inte några jag känner, hoppas på en bättre dag i morgon.

Men matte upptäckte nåt. Långt där borta i Tjeckien där jag föddes där har minsann min mamma fått valpar.

Jag har fått sju stycken halvsyskon http://www.nebeskysen.cz/ länken går till min uppfödares hemsida. Det

funkar bra med googleöversättning. Matte säjer att det är tur att hon inte är rik för då hade hon nog hämtat

en av dom.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards