wilmablogghund

Alla inlägg den 28 april 2017

Av Wilma Border collie - 28 april 2017 17:48

I morse sa matte att idag skulle vi få åka till en skog som vi inte har besökt på länge.

Lät väldigt trevligt, har säkert hänt en massa där.

  Sigrid är hämtad och finn ett fel på bilden. Den där extremt förvirrade och dementa matte hade GLÖMT att

ta med min bil!!!! Jag vet att Sigge ibland planerade att sälja henne på Blocket och nu förstår jag varför.

Tro inte att hon gick hem och hämtade bilnycklar och bil, nä nu hette det att vi kunde vara i hemmaskogen.

Åka kan vi göra nästa vecka.

 

Träffade lilla Mila när vi skulle gå till nån skog. Hälsade på henne en snabbis bara.

 

Ja du Sigrid det verkar som om vi är de enda hundarna ute just nu. Vi får väl gå och roa oss på egen tass.

Det är vi i och för sej väldigt bra på.

 

Skulle inte ha sagt nåt om ensamhet. Först mötte vi Rick och nästan samtidigt dök Rocky upp. Trevligt med

sällskap en stund.

 

Det ser faktiskt ut som om det är mer sällskap på väg.

 

Inez var det som kom. Umgicks med henne också en stund. De skulle gå till Tråkskogen och jag och Sigrid

skulle åt nåt annat håll.

 

Hallå Ekorrarna! Jag och Sigrid vill gärna ha sällskap, inte en endaste Ekorre behagade visa sej.

 

Jaha och där kom Inez som borde ha befunnit sej i Tråkskogen tillsammans med Rick och människorna.

 

Jaha och där kom Rick också. Lika bra att passa på att leka med dom då.

 

Nu gäller det att springa mycket och fort. Vi är världsbäst på riktigt snabba rejs.

 

Mycket rolig lek. Kallas för "kast med Engelsk springer spaniel". Alltså drämma Rick i backen, helst många 

gånger.

 

Bada är viktigt. Här gäller det att passa på för snart invaderas det med människor här och då får inte vi hundar

vara här och bada.

 

Inez hon minns att det lönar sej att hoppa upp på borden för då serveras man ost. Självklart fick hon eftersom

hon var duktig. 

 

Rick har inte lärt sej det här med att hoppa upp på olika ställen och få belöning. Alltså skulle han få prova

trodde matte. Kolla minen på Sigrid, du har inte på MITT bord att göra. Sigrid visade alla sina tänder och sa

en massa fula ord. Att Sigrid har varit livrädd för både Rick och Inez det har hon alldeles förträngt.

Matte försökte flera gånger och Ricks matte försökte locka upp honom, men han vågade inte.

 

Rick fick ost i alla fall som tröst. Första gången som han smakade sån här smarrig ost och den gillade han.

 

Här gick det alldeles utmärkt att köra nya rejs. Tänk er fin sand och fuktiga hundpälsar, vi blev väldigt fina.

 

Sigrid har nån världsmästartitel i grävning. Den här sanden var perfekt för att gräva djupa gropar. Men Rick 

han blev så intresserad.

 

INGEN rör min grop! Sigrid visade alla tänder och sa massor med fula ord medan hon grävde. Rick han vågade

knappt röra sej för då svor Sigrid ännu mer. Gropar ska försvaras till varje pris.

 

Var bättre att ha dragkamp med mej istället. Jag vann!!!!! 

 

Sista lekomgången. Inez och Rick skulle gå hem och vi skulle fortsätta. Matte sa att Inez kunde få hänga med 

mej och Sigrid för att ägna sej åt lite hjärngympa. Men hennes husse ville ha henna med sej.

 

Nästa hund. Den här Schnauzern träffar vi ibland och matte glömmer alltid vad han heter.Trevligt med mer

sällskap.

 

Vi gick och badade mera. Hade lekt så mycket att vi behövde svalka av oss ett tag. Väldigt skönt i vattnet.

 

Kollade av bryggorna. Det är ett mycket viktigt hundjobb. Hittade inget spännande på dom.

 

Den här båten bruar ge ostbelöning om vi hoppar upp. Jodå det gav belöning i dag också.. Båtar är bra saker

 

De där små Ostronmusslingvalparna har faktiskt växt en del. Kanske att de hinner bli vuxna innan de dör.

 

Hm dessa slarviga människor. Nu har vi hittat nåt i sjön igen.

 

Varför slänger människor en sån här i sjön? Borde vara bättre at ha skor på båda fötterna.

 

Båtar är bra, vi provade några till och fick belöning varje gång.

 

Vid skidbacken hade nån snäll människa lämnat en boll till oss. Mycket trevligt.

 

Matte sparkade iväg den och vi jagade. Skoj lek fast bollen är nästan lika stor som Sigrid.

 

På väg till Tråkapoteket men vi vet minsann att här bor Inez och hon har skoj leksaker.

 

Inez tur att råka ut för Sigrids alla fula ord, fast nu kunde hon inte visa tänderna.

  

Den här bestämde nämligen Sigrid att den var hennes.

 

Jag snodde åt mej en annan grej jag. Fast vi lekte faktiskt med Inez också.

 

Bra detta för det var korvservering. Precis vad vi behövde. Sen var det dags att gå hemtill mej. Slappade

mest.

När Sigrid skulle gå hem till sej så hade vi sån tur att Prylaffären var öppen. Serverades både godis och 

köttbullar. Gick hem till Sigrid och hörde de där hemska orden "Ses på måndag". Eländig helg ige, alltså två

dagar som jag ska fördriva alldeles ensam. Helger är onödigt, men matte påstår att jag ska inte gnälla för

det är röd dag på måndag. Alltså kunde det ha blivit tre dagar utan Sigrid men vi ska göra nåt skoj på

måndag. Bra då har jag nåt att se fram emot.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards