wilmablogghund

Alla inlägg den 27 april 2017

Av Wilma Border collie - 27 april 2017 17:49

Vanlig normal Sigriddag igen. Alltså är ordningen återställd.

När Sigrid skulle hämtas så använde matte min bil så jag trodde att vi skulle åka till nån bra skog.

 

Skumt, vi brukar faktiskt gå till den här skogen. Är en av hemmaskogarna.

 

Gräs är gott! Vi käkade så mycket att matte påstod att vi uppförde oss som kossor. Hon skulle prova det här 

alldeles nya gräset är supergott. Det är bästa att passa på medan det finns.

 

Livet är mycket roligare när man är två. Efter gårdagens ofrivilliga skilsmässa så hade vi massor att ta igen.

Mycket lek blev det.

 

Vatten med smak av lera det är gott det. Mycket godare än det där som finns hemma i vattenskålen. Vi hade

busta så mycket att vi var rejält törstiga.

 

Här är den där lilla. lilla sjön där Sigrid rusade över rutten is sist. Men nu hade isen dött så det fanns ingen

chans för henne att hitta på dumheter. Kollade en massa viktiga saker i skogen och allt var precis som det

skulle vara.

 

Här skulle vi gå och kolla nånting enligt matte.

 

Nå????? Blir jag godkänd nu? Jag gick nämligen rakt på och nosade på det som växer här.

 

Stenmurkelvalparna som bara var nån centimeter sist jag såg dom. Fick massor med beröm och ost för väl

utfört arbete. Enligt matte så är jag godkänd eftersom jag gjorde en så fin markering. Bra då kan jag snart

träna på andra svampar.

 

Firade med att käka en massa mera gräs. Så busade vi mer och grejade med viktiga hundsaker.

  

Inget är som väntans tider. Sigrid har dragit på egna förbjudna äventyr. Men taktiken är att vara stilla, tyst

och vänta. Till slut syntes Sigrid som kommit på att hon nog var alldeles övergiven i stora skogen. Tog en

stund innan hon fick upp spår på mej och matte.

 

Sigrid vet mycket väl att egna äventyr är förbjudna, men jag upplyser henne alltid om det när hon kommer.

 

Sen hade matte inkallningövningar igen. Jag visade hur man kommer fint och belönades med ost.

 

Jo då fröken Skenhelig kom också för att genast dra iväg igen. Nu började matte hota med koppelfånge.

Då skötte sej Sigrid för självklart vill hon vara på fria tassar.

 

Nä du Sigrid nu är det alldeles för mycket leka Fjortis eller om det är Hälgespåren som drar. Fanns gott om

färska högar efter Hälge.

 

Letat efter Hälge och varit borta? Nä inte Sigrid inte, världens oskyldigaste hund.

 

Nu var det definitivt slut på friheten. Alldeles för många olovliga och långvariga avvikelser. Men Sigrid hon

trodde att hon skulle fortsätta och försökte dra iväg trots fångenskapen.

 

Blev koppelfånge jag också efter en stund, men det berodde på at vi var nära bilen och skulle åka vidare.

 

Perfekt vi är i Flen och nu ska vi shoppa. Dörren stod öppen så det var bara att gå in.

 

Finns hur mycket trevligt som helst i Grisöronaffären. Doftar alldeles ljuvligt överallt.

 

Allt detta ljuvliga lösgodis. Finns precis hur mycket smarrigt som helst. Skulle lätt kunna shoppa upp nästan

hela butiken.

 

Bara att konstatera att Sigrid lider av storhetsvansinne idag. Inte nog med jakten på Hälge, oxknotor bara

en aning mindre än vad hon är det ville hon ha. Blev inga såna till nån av oss.

 

Bra kunder serveras minsann godis av Magnus. Mycket gott godis. Tog våra inköp och åkte hem.

 

Dett var mycket gott. Vi fick torkade lammben.

 

Sigrid uppskattade sitt lika mycket. Såna här borde vi få varje dag.

När det var dags för Sigrid att gå hem så passade vi på att hälsa på i Rosa elefantaffären. Bra för vi blev

bjudna på gott godis. Sen var det bara att lämna hem Sigrid, men vi ses igen i morgon och alltid kan vi väl

hitta på nåt skoj.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards