wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 25 april 2017

Lyckats sysselsätta oss idag också

Av Wilma Border collie - 25 april 2017 17:58

Det gäller att tänka positivt, all nederbörd är bra nederbörd och vi måste ha mängder.

 

Fast när jag fick det här utseendet på morgonrundan är det ganska enkelt att önska annat väder. Eller i alla

fall svampvatten fast det blir ju snön också.

Upphörde och jag gick och hämtade Sigrid.

 

Ja du Sigrid undrar hur vi ska fördriva tiden nu då? Kom inget nedfall just nu och matte vägrade att skjutsa

oss eftersom det inte var läge för lång trevlig skogsrunda.

Passerade över torget där vi mötte en människa som ville hälsa på oss. Jo det var helt okej. Men när människan

utan att fråga lyfte upp Sigrid blev matte minst sagt irriterad. Man lyfter inte upp främmande hundar och

dessutom frågar man först.  Men Sigrid är liten och söt och då är det tydligen fritt fram för vilka galenskaper

som helst enligt vissa.

 

Rishögen på Heden har växt en del sen sist. Den ska visst eldas upp på söndag, märkliga saker människor

ägnar sej åt.

 

Sigrids ständiga nöje när hon passerar över Heden, gräva en massa gropar. Undrar vad hon tror att hon ska 

hitta? 

 

Körde den skoj leken Hunden på täppan och i dag lyckades Sigrid mota ner mej flera gånger. Måste träna

mer så jag vinner. Ungefär nu försökte det hagla men det slutade lika fort igen.

 

Sigrid hon minns var de där Stenmurklorna växer. I dag sprang hon direkt dit och förvänade sej belöning vilket

hon självklart fick.

 

Tänkte att om vi har tur så....................... Nä vi hade inte tur fanns ingen Ossy att busa med tyvärr.

Ja, ja det kommer fler tillfällen.

 

In i skogen igen i jakt på nåt att fördriva tiden med.

 

Det hade minsann fötts nya Ostronmusslingvalpar. Lönande att nosa på dom för jag fick ost.

 

Sigrid var inte sämre hon. Markerade snyggt och fick självklart ost hon också. Svampvattnet som faller gör

verkligen nytta.

 

Nu har jag stått på den här bänken i evigheter och väntat. Undrar om jag får belöningen innan jag svält ihjäl?

Jo den långsamma människan behagade komma. Ursäkten var att hon väntade på Sigrid som fastnat vid nån

intressant doft.

 

Lekte ett tag ovanför skidbacken. Sigrid visade pitbulltendenser igen så det var bäst att vara försedd med

pinne.

 

Hittade en trevlig osttall. Bäst att passa på eftersom blomningen verkar avta nu. Har hört att när det blir

riktig svampsäsong då upphör träden att blomma.

 

Fortsatte att regna och snöa men balansera på trädstammar går bra i alla fall. Sen skulle vi gå hem eftersom

det inte fanns mer att hitta på i skogen.

 

Titta vi ser nåt. Det finns faktiskt ytterligare en hund ute. Trodde att vi var alldeles ensamma.

 

Hej Inez! Har du lust att leka med oss en stund?

 

Det hade hon som vi sprang massor och väldigt fort. Hade väldigt, väldigt skoj.

 

Detta kallas för lägga ner bytet Inez. Hon ska veta att hon har med Malmköpings tuffaste brudar att göra.

 

Visst var vi duktiga? Fast sekunden senare så hade vi såna där riktiga race.

 

Sigrid visade riktiga pitbulltendenser, fast det var Inez som blev utsatt för attackerna. Jag såg till att ha en

pinne i förebyggande syfte.

Sen skulle vi gå hem och Inez till skogen.

 

Äsch! Varför är Prylaffären stängd? Vi som både var godissugna och hade regnskador. Godis läker såna skador.

 

Har precis fått syn på den perfekta presenten till Sigrid. Hon som tror att hon är storviltjägare borde bli

alldeles överlycklig om hon får ett eget älghuvud. Att det är flera gånger så stort som Sigrid har väl ingen

betydelse.

Gick hem till mej, käkade Dentastix och slappade.

 

Sen fördrev vi lite tid med att leta korvbitar bland tomma toarullar. Sigrid fixade det galant. Gick hem med

Sigrid. 

I morgon blir det en tråkdag. Sigridmatte är ledig och Sigrid ska åka till vetten och vaccinera sej och katten

Nisse ska bli av med kroppsdelar. Jag blir alltså en ensam och övergiven hund i morogn.

Synd om mej.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards