wilmablogghund

Alla inlägg den 22 april 2017

Av Wilma Border collie - 22 april 2017 17:50

Samma eländiga blåst idag, men till skogen skulle jag. Matte höll på och velade länge

om vart vi skulle. Men så tog hon min bil och vi åkte.

 

Det här blev bra, skogen med den där sjön som kallas Vithajssjön. Här har jag bara varit en gång för massor

med månader sen.

 

Hade tassarna fulla med att kolla runt överallt. Händer mycket under många, många månaders frånvaro.

 

Det ser nästan ut som om Lupinbladet har en diamant men det är en överlevande regndroppe sen igår.

Mänksligt tråk att hålla på och titta på sånt när det finns en massa annat intressant.

 

Jaha det bor såna där gäss i Vithajssjön också. Självklart hade de en massa åsikter om min närvaro.

 

Struntade i de där gapiga gässen och inspekterade bryggan istället. Blåst riktigt iskallt så matte ansåg att vi 

skulle gå. Äsch, jag frös inte.

 

Detta var visst en av Sigges alla favoritspagropar. Sist jag var här var den nästan torr men nu kunde jag prova

den. Måste säja att han hade bra smak för denna var perfekt och hade gott vatten.

 

Skulle kolla om det hade fötts Stenmurkelvalpar, men det hade det inte. Alltså kunde jag inte träna idag.

 

Här har jag inte varit, förra besöket för länge sen då gick jag på andra ställen.

 

In i skogen på en liten stig och enligt matte så skulle den leda till nåt trevligt. Jag hade fullt upp med allt

nytt jag.

 

Vacker gammal tallskog och massor med spännande dofter. Detta med nya ställen är skoj och mattes

förråd av såna verkar vara helt outsinligt.

 

Bra med såna här små berg, jag hittade många ställen att spana från. Men jag missade alldeles den gamla

urtidsödlan som syns nedanför mej.

 

Helt plötsligt långt inne i skogen så hittade jag ett hus. Matte påstår att hon tänker flytta hit. Ingen som

hittar oss här och hon är ganska mycket eremit. Ja, ja bara jag får ha Sigrid med mej och helt några fler

kompisar så skulle det väl gå bra.

 

Inget fel på utsikten i alla fall. Tänk att ha en alldeles egen sjö.

 

Kollade runt en massa, det är skoj med nya ställen.

 

Väldigt gott vatten i sjön. Passade på att doppa tassarna också. Måste ta med mej Sigrid hit så hon får

provbada hon också.

 

Här har minsann ett mord begåtts. Någon har mördat en fågel och käkat upp den. Fanns bara fjädrarna kvar.

 

Fanns såna här bra hoppa upp och få oststenar också. Det är väldigt viktigt att det finns god tillgång på såna

ställen i mina skogar.

 

Ute på vägen igen så följde jag den en bit till. Matte sa att om vi hade fortsatt åt vänster så finns det ännu en 

sjö. Men till den skulle vi inte idag. Hade jag gått rakt fran så skulle jag tillslut ha hamnat i Engelska skogen

och dit skulle jag inte heller. Vi hade varit ute länge och det var visst dags att gå tillbaka till bilen igen.

 

Hittde lite mer vatten. Bäst att passa på medan det finns. För jag har förstått att den där som heter 

Vattentjuven verkligen existerar. Sigge hade ständiga bekymmer med den och den verkar fortsätta att härja.

 

Skulle du möjligen, du förstår jag är en väldigt ensam hund. Inte en endaste kompis har jag. Eller i alla fall

inte just idag. Skiteekorre! Den försvann och ville inte alls umgås!

 

Tillbaka vid Vithajssjön. Tänkte kolla en brygga till och då upptäckte jag en båt i sjön. Nån av de som har

såna där inplanterade ädla Vithajar där var sysselsatt med att försöka dra upp såna. Matte och hennes

välkända fiskfobi såg till att det inte blev nån brygginspektion. Hon tänkte inte alls vara i närheten om

det kom upp Vithajar.

 

Badade lite på behörigt avstånd från Vithajsfiskaren. Matte letade grodor och paddor, brukar visst vara

massor med såna här på våren som tillverkar valpar. Men det fanns inte en enda idag.

 

Du som pratade om gå till bilen, ska du komma i dag eller? Begriper inte varför människor alltid är så 

långsamma. Om hon rört sej snabbare hade hon inte behövt gnälla om iskalla vindar.

Åkte hem, hade tråkigt medan matte gjorde tråk.

Gick ut på eftermiddagsrunda, träffade inte några jag känner. Fick i alla fall ett grisöra när jag kom hem.

Matte fyller visst 18 idag men bryr sej inte eftersom hon fyllt 18 så många gånger, alltså fick jag öra för

att hon fyller.

I morgon ska jag visst ägna mej åt att visa de där Rökpipsvamparna igen. Några som ska vandra på min

Sörmlandsledsetapp och vill se dom.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards